1 år sedan

Det är snart 1 år sedan du valde att lämna mig, dina brödrar, Lilo o alla dina andra vänner. Den 21e december för att vara exakt.Det gör så ont Ola. Att man kan sakna någon så mycket som jag saknar dig är ofattbart. Har inte ens varit på minneslunden ännu, jag klarar inte det. Rädd jag ska bryta ihop men nu har det gått ett år så hinner jag imorgon ska jag faktiskt köpa en blomma o åka till pålsjö o gråta ut o ba minnas dig min älskade vän.



När jag går förbi ditt hus tittar jag alltid upp mot ditt fönster o tänker att man kanske får se en glimt av dig, sen kommer jag på mig själv att du inte finns mer. Min bästa vän Ola kommer aldrig att ringa o tjata på mig om att följa med ut till skogen eller kommer förbi för o glo film. Jag ångrar så mycket att jag inte träffade dig oftare mot slutet men vi vet ju alla vad det berodde på. Önska jag vore starkare.


För er som ej kände eller visste vem Ola var, (de flesta vet nog vem han var, Hihi) så va han en kille som krävde väldigt mycket uppmärksamhet och många ogillade honom, många gånger jag själv blev irriterad på honom för han va sån person, men han var en helt annan person med mig o jag var en annan person när jag va med honom. Vi kunde prata om ALLT o han fanns alltid för mig. Kom o hämta mig mitt i nätterna när jag behövde honom, kanske om jag tex bråkat med min kille eller bara var alldeles för full för att ta mig hem själv. Vi hade många långa disskusioner där vi ofta blev ovänner för vi va så envisa båda två. Vi blev iof vänner igen efter 5 min o då skrattade vi mest åt det.



Hade många mysiga hemma kvällar ihop där vi kollade på massa filmer (hans bror ägde godishörnan så han hade alltid massa filmer hemma.) Sen däcka vi alltid i hans stora säng, han hade fått för sig att han skulle ha två stycken 120 sängar vilket enligt mig såg förjävligt ut men skönt o slippa trängas=)



Man har så många minnen som kommer upp när man väl börjar tänka på det. Sitter nu här, tårarna rinner ner för kinderna men jag har ändå ett leende på läpparna. Jag vet du inte vill att jag ska vara ledsen. Du vill att jag ska vara glad, träffa RÄTT kille o komma ihåg dig som den person du var.

Varje gång jag tittar mig i spegeln så påminns jag om dig. Ett minne som jag sent kommer glömma. Du o jag va på helsingborgsfestivalen ihop. Vi gick på marknaden o tittade lite då vi hittade ett tält där det satt en tandsköterska som gjorde tandsmycken. Jag hade alltid velat ha en liten sten på tandne men aldrig hittat någon utan bara sett guldfigurer man köpte o satte på hos tandläkaren o kostade en förmögenhet. Så du övertalade mig att göra det där på marknaden o jag tror tom du betalade det för du ville så gärna jag skulle ha den från dig. Du sa till mig när jag gjort den att
-nu kan du alltid tänka på mig när du ser dig i spegeln o ler
Jag har fotfarande kvar den efter alla dessa år, tror det är 5 eller 6 år sedan och jag vill inte ens tänka på den dagen jag tappar deneller måste ta bort den. Det är en del av mig, o ett minne av dig.
Vi kastade osså en massa basket på tivolit o vann massa nallar, eller du vann o jag fick en rolig nalle som vi döpte till Ragnar. Var på väg o slänga den för något år sedan men idag e jag sååå glad att jag har kvar den. En sjukt rolig dag med massa roliga minnen.



Sen kom samtalet

BANG!

Ola har tagit sitt liv. Jag kommer ihåg jag var på väg till mina föräldrar o skulle åka buss för första gången på 4 år typ o fira lillejul med familjen Hildingsson när jag fick beskedet. Jag ställde mig o asbölade o alla tittade på mig men jag brydde mig inte. Det gjorde så ont. Som att något innuti mig gick sönder. Hade en jobbig jul där jag fick lämna sällskapet många gånger för gå ut o gråta av mig. VArför varför varför är något som gått runt i mitt huvud men jag vet att du har det bättre nu. Du mådde ej bra men jag önskade jag hade kunnat göra något. Eller jag önskar rättaresagt att vi alla kunde hjälpa dig på något sätt. Mina tankar går nu till Pontus o Jonny som ska fira ännu en jul utan sin älskade bror.

Jag o Eva var på sjukhuset o sa farväl till dig. Det var inte du som låg där utan ett tomt skal. Många fattar inte hur jag klarade av att se dig död men jag kände att jag var tvungen för att verkligen förstå att du var borta. Det var jobbigt det ska jag inte sticka under stolen med men jag ångar inte att jag gjorde det.



På tv gör de reklam för björn borg o varje gång jag ser den reklamen tänker jag på dig o då har det inte med budskapet i reklamen o göra utan låten. När Mats i kyrkan spelade o sjöng denna låten som passar så bra in på dig. Gråtit några skvättar när jag sett den. Så fin låt till en så fiiin Ola.



Sen är det ju låten som jag vet du älskade o när jag hör den så brister det för mig. Hon sjunger med en sån känsla o texten stämmer så bra in på hur det var. Det är som det är jag som skrivit o sjunger låten till dig. Alicia Keys "no one".

I just want you close  
Where you can stay forever
You can be sure that it will only get better

You and me together
Through the days and nights
I don't worry cause everything's ganna be all right
People keep talking
They can say what they like
But all I know is everything's ganna be alright

No one no one no one can get in the way of what I'm feeling
No one no one no one can get in the way of what I feel for you
You, you Can get in the way of what I feel for you

When the rain is pouring down
And my heart is hurting
You will always be around
This I know for certain

You and me together
Through the days and nights
I don't worry cause everything's ganna be all right
People keep talking
They can say what they like
But all I know is everything's ganna be alright

No one no one no one can get in the way of what I'm feeling
No one no one no one can get in the way of what I feel for you
You, you Can get in the way of what I feel for you

I know some people search the world
To find something like what we have
I know people will try, try to divide something so real
So till the end of time I'm telling you there is no one

No one no one no one can get in the way of what I'm feeling
No one no one no one can get in the way of what I feel for you
You, you Can get in the way of what I feel for

Oh oh oh oh oh...

Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst men väljer nog att börja avsluta detta nu.

Jag kommer alltid älska dig Ola, du finns i mitt hjärta o jag saknar dig så fruktansvärt mycket.

Ser du mig? Om du gör det så hoppas jag att du är o blir stolt över mig o att du finns där o skyddar mig mot alla hemskheter.

Always in my heart!

Din Annika

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag som inte känner Ola lider ändå med dig och hans familj. Hoppas ni snart rider ut ur denna stormen...

Du skrev ett jättefint inlägg om honom, han skulle varit stolt!

2008-12-19 @ 20:44:21
URL: http://emmaflash.blogg.se/
Postat av: michella

han va en underbar person, jag störde mig aldrig på att han ville ha uppmärksamhet. Kanske för att man själv e sån.

Beklagar sorgen, verkligen en förlust för omvärlden =S

2008-12-20 @ 10:06:45
URL: http://michella.blogg.se/
Postat av: Steffi

Träffade Ola ett tag.. En mycket speciell människa med ett hjärta av guld. Fint skrivet. Kunde inte hålla tårarna tillbaka. Man fattar varför han gjorde så men samtidigt är det så svårt att förstå. Vem har Lilo nu? Kommer ihåg när han skulle skffa den andra hunden och jag tjatade på honom att den skulle heta Stitch. Ola.....

2008-12-21 @ 17:25:57
URL: http://riffochruff.blogspot.com
Postat av: Anonym

Träffade Ola ett tag.. En mycket speciell människa med ett hjärta av guld. Fint skrivet. Kunde inte hålla tårarna tillbaka. Man fattar varför han gjorde så men samtidigt är det så svårt att förstå. Vem har Lilo nu? Kommer ihåg när han skulle skffa den andra hunden och jag tjatade på honom att den skulle heta Stitch. Ola.....

2008-12-21 @ 17:26:29
Postat av: marcela

hej gumman jag och pontus saknar ola så om man får önska en önskning så skullle det vara ola tillbax. träffade eva för en vecka sen hela den dagen så tänkte jag på honom jävligt fint in lägg många karmar från oss på bjäregatan vi får ses ngn gång kram cella och ponne

2008-12-27 @ 02:23:15
Postat av: nettan



jag och ola hade en enorm hat-kärlek till varandra. det var maria som kom ner och berätta vad som hade hänt, vi bodde grannar just då. men för mig kom det inte som en chock. ola hade pratat mycket med mig om att han mådde ovanligt dåligt just då mot slutet. fanns inte så mycket jag kunde säga för att det skulle bli bättre för honom. man kunde inte mer än att försöka. hoppas du klarar sorgen, trots att det är tungt. det blir inte ättare, bara enklare att hantera. / nettan

2009-05-08 @ 10:46:20
URL: http://nettskiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0