julklappar

Vi spelade julklapps spelet innan ikväll. Nånting vi gjort många jular. Började med lillejularna med  familjen Hildingsson men de senaste åren har vi gjort det med släkten på julafton.

För er som ej vet vad julklappsspelet är ska jag försöka förklara det nu=)

Alla köper en julklapp. Man kan bestämma inom gruppen hur myk de ska kosta, vi brukar ta 50 spänn. Iallafall lägger man alla paketen i mitten o sen använder man sig av en vanlig tärning. Man ska ha 1a eller 6a för då får man ta en paket. När alla paket är slut får man börja ta från sina medspelare. Man har bestämt innan hur lång tid man ska spela o det brukar variera beroende på hur många personer man är. Idag va vi bara 6 personer så vi tog 10 min. Så när 10 minuter har gått så öppnar man paketen man spelat till sig o sen börjar spelet igen. Då ska man sno paket från varandra o då man vet vad det e i paketen så tar man ju det man helst vill ha. Normalt ska man få behålla de klappar man vunnit men då vi alltid spelat med barn så tycker vi det e rätt att alla får varsitt paket så när spelet e slut så får de som har mer än ett paket välja vilket de vill ha sen åker resten in i mitten där de som ej fått något paket får spela om vilket paket de vill ha. Det är faktiskt jätteroligt!

julklappsspelet!=) Undra vilket paket som e Igges=) Haha.. Han jobbar på Jula!


Detta roliga spel vann jag=) Spelade alltid det när jag va liten så va ju
tvungen att välja detta spel i miniformat. Skitskoj=)


Kenzo fick osså paket=) Han rev sönder julklappspappret i små små bitar jag sen fick städa upp. Borde lära honom att städa osså=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0