lussebak

Igår kl halv 10 på kvällen fick jag ryck o satte igång o baka. Så himla sugen på Lussebullar så det vattnades i munnen på mig. Jag har nog inget tålamod what so ever för när det skulle jäsa höll jag på att spricka o gick runt i lägenheten o letade efter saker att göra under tiden. Kunde inte slappna av för jag ville ba ha de där jävla lussekatterna.

Lussebullar eller lussekatter? vad är rätt o varför katter? Dont get it. Själv använder jag mig nog mest av lussebullar men lussekatter slinker nog in ibland när jag pratar om denna underbara godsak. Jag kan äta hur många som helst, blir inte mätt. Helst ska man värma dem lite o ha ett glas KALL mjölk till.

Tog med några till jobb så får nog bli en liten fika såhär vid lunchtid. Får helt enkelt bli min frukost då jag ej ätit någonting ännu. Vet inte varför jag blivit så dålig på att äta, får bli skärpning med det!


Här gräddas de i min väldigt smutsiga ugn=) Får nog bli lite julstädning snart.


Första plåten klar. De jäste så myk så de gick in varandra.
De tapade formen osså men what the hell de ska ju ba in i munnen ändå;)
Inga äckliga russin på. Förstör hela bullen tycker jag!


Jag fjantar mig lite, klockan är ju trots allt halv 12 på kvällen så va ganska trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0