Lussevaka

Va ett tag sen man firade lussevaka. Kommer ni ihåg vad ni gjorde när ni va runt 14 -16 år 12/12? Jag var festprinsessa redan då men vet osså att jag var på lussevakabio 2 eller 3 ggr. Det annordnades på Filmstaden o det började ca 23.00 o höll på typ hela natten. De visade 3 filmer och bjöd på frukost. Tycker det är superbra ide för att få ungdomarna från gatorna o spriten. Hur många ggr kom man inte full till skolan lixom?

När man sen blivit äldre har man ju inte firat pga att man jobbat dagen efter men då lussevakan var en fredag iår drog min älskade vän Ida ut mig i vimmlet.

Vi började vår kväll hemma hos Tessan där vi hade hunddagis. Tessans två bjässar, min damphund, en nakenhund som tillhörde Evas sambo o Evas Klara sprang rundor så vi hade fullt hus om man säger så=)


3 av busarna!Tessan fick faktiskt Kenzo att ligga där hur länge som helst! Imponerad!

Vi drog ju som vanligt till Cardan sen men va en runda på Tempel osså. Sjukt tråkiga Tempel, gillar verkligen inte det stället.

På Cardan mötte vi söta Alex  o Ellinor. Har alltid lika roligt med Alex, lyckades tom filma en liten snutt på han när han dansar till Miracle. Som jag skrattade. Här e den=)


Lite fler bilder från Cardan






Hade osså förbannat roligt åt (eller man säger nog med) Maria som vi träffade med Tulle. Snacka om att verkligen inte ha några hämningar. Hon shaka loss som aldrig förr, sjukt rolig tjej.






När spriten går in går vettet ut brukar det heta. Det stämmer verkligen när det gäller mig men denna fredagen va jag mer åt det sentimentala stadiet. Att tårar bara kan komma sådär e weird men jag tror det är myk just nu som snurrar i min hjärna och när man då dricker sprit så släpper allt det. Det är ju snart 1 år sen min älskade vän Ola valde att lämna oss o det e sjukt jobbigt. Jag har skrivit ett ganska långt inlägg om just Ola o mina känslor men vet ej om jag ska lägga ut det. Det e ganska känsligt o jag bölade som en gris när jag skrev det.

well nu ska det jobbas lite.. återkommer sen under dagen.



Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du var lite rund under fötterna när jag träffade dig på Cardan... =P Söt du e som dricker "Annika" E det en egenpåkommen drink? ;)

2008-12-15 @ 17:57:10
URL: http://emmaflash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0