när jag blir stor!

Jag har bestämt mig!!!!!!!!

Jag ska plugga till makeup artist. Har velat det sen jag va liten men alla alltid sagt till mig att det ej är lönt o det bara kostar massa pengar mm. Men varför inte chansa? Det är ju något jag verkligen vill göra. Ska jag gå hela mitt liv o ångra att jag inte gick den kursen för att folk runt omkring mig är rädda att jag inte ska tjäna tillräckligt med pengar. Pengar är inte allt. Jag vet att jag hade tyckt det varit så himla skoj o jobba med smink o hår. Känns som det e DET jag ska göra.
De flesta jobb inom det yrket finns ju i Sthlm o jag vill ju bo i Sthlm så passar mig utmärkt.
Jag var likadan när det kom till min nagelkurs. Gick o väntade i flera år för jag kände att alla gör ju naglar o jag kommer ej tjäna något på det. Jag ville så gärna men var feg. Till sist chansade jag o se hur bra det gick. Jag gör jättemyk naglar o vet att jag är duktig.

Så till alla er som tvivlar på mig. Jag ska nog visa er.

Nu ska jag bara komma på HUR jag ska få ihop det för det kostar ju runt 60 000 o inget studiemedel får man så kan bli knivigt men jag ska lösa det på ett eller annat sätt.

VILL MAN SÅ KAN MAN!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Sassa

Klart, du ska! Tror d hade passat dej utmärkt! :)

2008-12-01 @ 17:24:48
URL: http://alexxxis.blogg.se/
Postat av: trogen läsare =)

Go for it!!!!

2008-12-01 @ 21:24:43
Postat av: Josefina

Go get it! Du kommer lätt att rocka som make up artist..tänk en toka som du, kommer ju hitta på as mkt grymma saker :)puss

2008-12-02 @ 09:58:49
Postat av: Emma (Tindra)

Klart du ska satsa! Tror att du fixar det galant, Håller tummarna för dig!!

2008-12-02 @ 10:58:40
URL: http://emmaflash.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag gick min massage utbilding och den kostade mig ca 40 000 kr. Aven om jag inte jobbar med det idag sa var det vart varenda krona for det ar en utbilding som ingen kan ta ifran mig. Jag tycker tt du gor hel ratt i att satsa pa detta Annika. Envishet racker langt.

2008-12-02 @ 21:22:55
Postat av: Anonym

Jag gick min massage utbilding och den kostade mig ca 40 000 kr. Aven om jag inte jobbar med det idag sa var det vart varenda krona for det ar en utbilding som ingen kan ta ifran mig. Jag tycker tt du gor hel ratt i att satsa pa detta Annika. Envishet racker langt.

2008-12-02 @ 21:24:05
Postat av: Mariah Lindborg

KLART du ska!! 60 000 är ingenting.. tänk på folk som pluggar i flera år o tar flera 100 000 i studielån...som hon ovan säger så är en utbildning ngt ingen kan ta ifrån dig.. dessutom en investering för livet! en rolig investering dessutom :) LYCKA TILL!

2008-12-03 @ 18:31:43
Postat av: Nathalie

För mig är det precis likadant! Jag vill också jättegärna utbilda mig till make up artist men det är så många som säger att det är så svårt att få jobb och det kostar så mycket pengar och ja, visst gör det det och är svårt. Men vill man så vill man, och även om man inte skulle komma in (vilket jag tror att man gör om man verkligen vill och satsar) så har man ju ändå en utbildning inom något man tycker är jättekul och man kan använda det som en fritidssyssla :)

2009-02-01 @ 01:37:00
URL: http://nathalieonnerth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0