Midsommarhelgen

Inte skrivit på några dagar. Ej varit på jobb o pallade faktiskt inte att skriva hemifrån om jag ska va helt ärlig.

Så här har min Midsommarhelg varit iallafall.

Midsommarafton:

Gick upp skittidigt för o göra naglar men hon va tvungen att avboka, vilket va tur för mig för jag hade o göra. Började med att fixade mina fransar o nageln jag bröt i torsdes. Sedan satte jag igång o städa när pappa ringde o sa att eftersom det ej regnade skulle vi träffas kl 15.00 för o spela brännboll, Shit tänkte jag då klockan redan va ganska myk o jag hade ej städat klart o absolut ej gjort mig iordning. 10 min efter vi lagt på började det ösa ner och jag ringde upp pappa igen o skrattade. Ska vi fortf spela brännboll frågade jag. 
Städade sedan klart, drog tom ut alla kläder i min byrålåda o vek om allt o la alla kläder i färgordning så jag lätt ska hitta. Man har ju inte liiiiiiite kläder. Synd ba att hälften e så stort att jag ej kan använda det. Men man e ju som man e med att slänga kläder. Det går inte. Kan ibland hitta kläder man ej använt på år o dar men det tar emot o slänga så man behåller dem ändå. När jag äntligen va klar ringde pappa igen o frågade om jag va klar, kl va då 14.15 o som ett ? stod jag i mjukiskläder och frågade vad han snacka om. Det regnade ju sa jag, ska vi ej träffas 17.00 då. Gräset har redan torkat sa han o sa jag skulle skynda mig men jag skulle ju locka håret o fixa så jag fick hoppa brännbollen iår o tog mig istället till Hildningssons vid 17.00 tiden.
Blev myk nöjd med mitt midsommarhår och resultatet har ni här:




Tog på mig min fina sommarklänning som alla e så avundsjuk på att jag har. Den e riktigt söt så tog en bild på den för er skull=)




Väl hemma hos Hildingssons va det god mat massa dricka. De "vuxna" sjöng snapsvisor hela tiden o blev ba fullare o fullare. Midsommar e verkligen de vuxnas kväll. En chans att bli fullare än nån annan dag på året. Det e ok att va full på midsommar. Det som e grejen e att vuxna i den åldern som oftast har barn e inte så vana att dricka, så när de väl får i sig de mängderna sprit blir de som tonåringar igen o super som de va 18.
Själv bestämde jag mig för att ta det lugnt i början o väntade lääääänge med att öppna min fisherman jag fått en kund på laserkliniken köpa med sig då han jobbar i Danmark o den endast går att inhandla där. Bra med kontakter ibland=)
När den väl va öppnad gick det fort. Blev bra dragen men tyckte absolut inte jag va för full, som mamma tyckte. Egentligen va det ju dem som va rätt runda under fötterna.

Men för att summera kvällen så har jag väldigt roligt på våra midsommarfester, att alla vuxna,ungdomar o barn kan umgås så bra o ha så skoj ihop e väldigt roligt.

I o B kom en runda senare o det va väl skoj så länge det varade om man säger så. Fylla, missförstånd o stolthet går ej ihop. Synd kvällen slutade så och vem vet vad som händer här framöver. Kanske ej e A+I längre men jag hoppas verkligen det löser sig för I e ju min absoluta bästa vän och tråkigt om vi ska sluta som ovänner o ej prata mer för en såhär löjlig sak. Men alla ser ju saker olika så vi får se, men håller tummarna vi hittar tillbaka till varandra.

Midsommardagen:

Gick upp relativt tidigt o mådde faktiskt bra. Ännu ett bevis att jag inte var för full på midsommarafton. Låg dock i soffan heeeeeela dagen. Laddade ner massa filmer men de tog så jävla lång tid att jag drog med J o handla på nya Maxi. Va supersugen på köttbullar, nypotatis, gräddfil o gräslök men självklart hade inte Maxi gräslök så åkte till Willys för o inhandla min älskade gräslök o Willys kan man ju alltid lita på=P
Efter maten blev det filmtajm.
Vi kollade först på "What happens in Vegas". Tyckte den va riktigt bra! Rekomenderar den verkligen o även om man visste hur den skulle sluta va den rolig o bra hela vägen fram till slutet som slutade som man trodde. Kan tänka mig hur det ser ut när man sitter där med ett sådant äckligt smile o önskar det hade hänt en själv. Men det e ju ba film Annika, sånt händer inte på riktigt, hehe=)



Kollade en andra film som jag verkligen förväntade mig skulle va bra då Adam Sandler spelar huvudrollen. Tyvärr har den inte kommit ut på bio här i Sverige så fanns ej med svensk text o Mr Sandler ska spela en israel så han bryter och det är jättesvårt att förstå vad han säger. Eller rättaresagt alla bryter i filmen så man fick verkligen spetsa öronen för att höra. Hittade inte den med engelsk text iheller, inte ens utan text. Det enda jag hittade när jag skulle ladda ner va med spansk text så det fick det blev o ska jag va ärlig så hjälpte det faktiskt lite. Lite spanska kunskaper sitter man ju inne med så fattade en hel del.
Filmen i säg va hysteriskt rolig men kanske lite långtråkig. J gick o la sig så han kunde ju ej ha tyckt den va speciellt bra. Men med min humor e Adam Sandler ALLTID rolig. Klart värd att se iallafall.




Söndag:

Annandag midsommar kan man ej införa det=)

Iallafall fick jag masa mig upp tidigt denna söndag då mamma som fyllde 47 i onsdes skulle ha sin vanliga födelsefrukost. Hon orkar ej ställa till med kalas så hon har alltid frukost för alla som vill komma för o fira. Jobbigt o gå upp men gott med en stor o härlig frukost. Blev nog lite brunch detta året för hon hade både köttbullar, prinskorvar, sill o potatis framdukat på bordet. Åt så myk att jag höll på att spy. Men gott va det=)
Va tvungen att dra lite tidigare då jag skulle hem o göra naglar på J. Fick henne faktiskt våga ha glitter på en nagel. Wow säger jag bara, hon brukar alltid banga ur när man ska dekorera hennes naglar. Sjukt nöjd med mig själv när jag fick ett meddelande imorse där hon skrev hon va jättenöjd med naglarna o att hon tyckte det va jättefint med glittret o nästa gång skulle hon lägga glitter på alla naglar. Hon e rolig den där J:)




J kom senare med smarrig Mcdonaldsmat, Mcfeast o en cheeseburgare. I like=P
Sen va det dags för J att bestämma film då jag fick bestämma film dagen innan. Det blev "The happening". Så dålig film. Verkade va riktigt bra ibörjan men så långtråkig o dålig. Så ni som tänkt se den på bio, lägg pengarna på annat för den e verkligen ej sevärd.



Efter filmen va det dags för kvartsfinal mellan Spanien o Italien. Ville hejja på Spanien, har ju ändå bott i ett land som tillhör Spanien så måste ju hejja lite på dem;)
Ibörjan fick jag dock lite dåligt samvete då våra kära vänner Levi e italienare o kan tänka mig G hade blit toooooosssig på mig o kastat upp mig i luften o bollat med mig om han fick reda på jag ej hejjade på Italy. Tur det ej va denna matchen på midsommar=) Nu kunde jag hejja på Spanien i smyg då det ba va jag o J som kollade. Grymt tråkig match ska jag säga. Ingen rolig fotboll alls. Tur Spanien vann för de va faktiskt bättre än Italien, fast Italien hade sin lilla period i andra halvlek då de va riktigt bra tyckte jag annars va det Spanien som förde matchen.



Det va min helg, måste säga det va FRUKTELIGT skönt att va ledig 3 dagar, fast jag jobbade ju lite i söndes. Behövs fler sånna här helger när man e ledig mer än 1 dag.

Kommentarer
Postat av: Lupum

jadu d va nån tjej som fråga det..nej d va ingen du känner..lr va vet jag:P

2008-06-23 @ 19:27:27
URL: http://lupum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej:) Fin du va i håret! Kunde man fila ner gelen som lossnat i kanterna med den skumgummifilen? :P

2008-06-24 @ 10:15:16
URL: http://helena1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0