Helgens bravader

Lördagen jobba jag ju som vanligt till 16.00, efter det körde jag o hämtade K då jag skulle göra naglar på henne. Så skoj o se henne igen, va ju ett tag sen om man säger så.

Naglarna blev jättebra men tog ej bild då hon endast gjorde vanlig fransk, långa som satan blev dem men men hon som bestämmer juhe;)

M kom direkt efter o hon skulle åka till Turkiet på söndagen o ville ju såklart ha fina naglar där nere så vi satte igång o fixa hennes nerbitna naglar, illa hon får ej bita. Blev jättesöta men då vi båda kände oss lite stressade gjorde vi inget avancerat, brukar annars få testa det mesta på henne=)
image194



På kvällen sen kolla vi ju som nämnts innan på Eurovision o drack lite vin. Hade väldiga disskusioner så det va knappt vi kom ut men jag drog ner oss på Cardan. Asmysko folk som va ute, löning e ingen bra helg o gå ut men men man gör det vad det blir till ju.
Fick va storasyster till R som va helt karatefull, tvinga i han vatten o knäckte typ hälften av hans ciggpaket då han försökte röka dem inne på cardan, pinsamt.
Annars träffa man knappt nån man kände vilket kändes väldigt weird då stället va helt knökfullt.
Träffade A som jag garva en del åt då han hade världens fulaste brillor på sig, bild kommer=) sen söta J som sprang o fota som vanligt=)

image195

Jag o I i baren=)

image196

Fick tränga mig fram mellan A o R som satt på baren när jag skulle beställa.=)

image197

Söta J med A´s snygga brillor. Vad hände lixom?=) haha



Söndagen vakna jag tidigt, för en gångs skull. Ringde S o hon blev superförvånad att jag va vaken. Vi bestämde oss för att ta med Kenzo o Paris till gröningen. Det blåste lite kallt men annars va det skönt. Vi köpte varsin baguette o satte oss i solen. Gick längs strandpromenaden typ 3 ggr fram o tillbaka=) Letade efter snygga killar juhe men ikke, haha. Finns det några i denna stan?

Träffade på en galen cp tant. Blir så upprörd när jag tänker på det. Ska försöka skriva så bra som möjligt vad som hände men ändå svårt o förklara o jag blir så irriterad.
Vi kom gående och ser att hon har två lösa colliehundar som hon satt ihop med ett koppel mellan hundarna. Tänkte inte så myk på det men när de sprang fram till Kenzo o den stora hunden började attackera Kenzo, då blev jag sur o sa till henne fast med vänlig ton att om hon har aggresiva hundar måste hon ju ha dem kopplade. Hon började skrika på mig att jag va dum i huvudet o hennes hundar lekte med sånna små hundar alltid för jag sa till henne att så små hundar e väldigt sköra. Hon blev helt galen o ju mer hon skrek på mig ju mer irriterad blev jag. Att en tant på 50 år kan bete sig så, jag e chockad.
Mötte kärringen sen på vägen tillbaka o då såg vi hur dessa hundarna sprang fram till alla, o hon sa inget. De hade ju ett koppel imellan varandra så de höll ju på att fälla cyklister oxå. De fick syn på Kenzo o Paris igen o de satte all världens fart mot dem då blev jag arg på riktigt o skrek till henne att hon skulle ta sina äckliga hundar o koppla dem. Hon började skrika på mig igen o kändes som hela strandpromenaden glodde. Sen va jag irriterad hur länge som helst, jävla KÄRRING!!!!!!

Blir så irriterad på folk som ej har pli på sina hundar o låter dem gå lösa bland så myk folk. Vad hade hänt om en stor hund hade kommit o klippt min lilla kenzo. Han hade ju skadats ordentligt. ÅHHHHH jävla idioter det finns asså. Vissa borde ej få skaffa hund.



S körde mig hem vid halv 5 tiden o då va det ba att sätta sig i bilen o dra till Willys. De håller på o bygga om där så man hittade nada o där fanns ju typ inget. Lyckades hitta det jag skulle ha men kycklingen va apdyr o inte ens fin filee. Stack hem o började laga mat då jag skulle ha mamma, pappa, brossan, farmor o farfar hemma på middag. Fyller ju år på torsdag o mina päron drar utomlands så igår va ända dagen jag hade tid att bli firad.
Maten blev myk god, tackar M´s mamma för receptet. Blev dock inte lika god som när hon gör den=/
Fick lite presenter efter middagen och mamma hade gjort en jättegod annanas efterätt.

Här e receptet på den goda kycklingen jag gjorde.

4 pers.
Fyra fileér
En liten purjolök
Två vitlöksklyftor
2.5 dl matlagningsgrädde
1 burk soltorkade tomater i olja
1 buljongtärning
Färsk bladspenat  

Stek kycklingfilé med vitlök och purjolök  som har strimlats. Strimla soltorkade tomaterna och lägg i tillsammans med oljan i burken. Häll på grädden och lägg i buljongtärningen Låt det puttra på svag värme 10 till 15 minuter. Innan servering lägg i den färska bladspenaten. Servera med ris.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mkt tar du för att göra naglar? :)

2008-05-26 @ 15:19:15
URL: http://helena1986.blogg.se
Postat av: annika

250 för fransk=)

2008-05-26 @ 16:46:34
URL: http://annikaokenzo.blogg.se
Postat av: josefina

hihi så kul att jag får va med och pryda bloggen :) på lördag blir det ICKE lungt duuuuu! :) :) :) jag e såååå laddad

2008-05-26 @ 22:56:50
Postat av: Elina

Vad söta ni är :) Varför är kommentarerna så himla små? Ser ju ingenting..?

2008-05-27 @ 13:12:46
URL: http://elinaochsofia.blogg.se
Postat av: annika

elina: vadå små?? vad e smått?? jag ser alla kommenatrer jättestort.. åhh hatar sånna häör bloggar när man ej vet vad felet e=) haha..
du får hjälpa mig du verkar veta lite mer=)

2008-05-27 @ 13:22:28
URL: http://annikaokenzo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0