ONT ALAINE!!!!!!!!!!!!!!

Har haft problem med min tumnagel sen i somras. Bröt den när jag o Ida va i Sthlm och ni som brukar ha påbyggda naglar vet hur irriterande det är att ha kvar gele på nageln, så jag skulle bita av den gelen som va kvar på min brötna tumme och gissa vad jag gjorde. Jag råkade få med mig typ halva nageln så där va bara ett stort sår. Ont som satan har jag haft men ändå haft på en tipp då det ändå skyddat o jag ej haft ont i den då. Då jag inte haft nån direkt nagel att fästa tippen på har den spruckit många ggr o fått göra om den men det har jag räknat med. Men nu sista gången jag fixade den så har den hållt förvånasvärt länge och inte förrän efter några veckor fick jag en liten spricka. Trots spricka lät jag den sitta på för den satt ändå kvar tills i lördes. Fy i helvete (ursäkta mitt språk) vad ont det gjorde när jag tog tag i taxidörren o slant. Det bara pissade blod o taxichauförren höll på att svimma så mycket blod det rann längs min hand. Han hade ingen servette så jag fick ta ett kvitto o försöka stoppa blodet. Fick sedan på ett plåster och sen tänkte jag inte mer på det. Hade ju druckit alkohol så då brukar man inte känna av smärtan.
Dagen efter bara pulserade det i tummen och jag tog av plåstret. Värsta köttsåret har jag och det är inte skönt ska jag säga er. Man använder ju tummen så mycket så det går upp hela tiden. Funderar på att sätta på en tipp då det hjälpte sist men nu är det värre så vet inte om det är en så smart ide?

Så va i affären idag och hittade jättesöta Hello Kitty plåster som jag köpte. Så ska jag nu gå o va ful utan nagel ska jag iallafall ha ett gulligt rosa plåster på tummen=)


AJJJE!!!!!!!!!!!


Mina söta plåster


fiiiiiiiiiiiiiiiint=)




Så typiskt jag skulle bryta den så nu innan vi ska dra till Sthlm. Låter kanske löjligt men man vill ju vara känna sig fin när man åker iväg sådär. E den veckan i månaden osså så ploppar upp en o annan finne i fejjan på mig. Typiskt!!!! Ska sola ikväll så jag torkar ut dem. Man känner sig så uppsvälld o ugly under den tiden i månaden så jag säger det igen, typiskt det skulle hända just NU när vi ska åka.

Men som Ida brukar säga OPP igen!


Kommentarer
Postat av: Cam

Köp Xylokain på Apoteket, bedövningssalva. Puss

2008-11-18 @ 15:40:15
Postat av: elin

aj de såg lite ont ut..

2008-11-24 @ 23:09:11
URL: http://elinburstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0