utkörning av fastfood

När jag bodde i England va allt så smidigt när man skulle beställa mat. I stort sett alla (utom mcdonalds o burger king) fastfood ställen körde ut maten till dörren utan att man behövde betala extra.
Såg att det kommit onlinepizza i Sverige där man kan beställa genom nätet så kommer de hem med pizzan till en. Äntligen tänkte jag tills jag såg de tog 30 spänn extra för o köra ut pizzan. 30 spänn är ju inte myk tänker man men jo när pizzan helt plötsligt kostar 80 istället för normalt 50 är det myk pengar.
O det var inte bara pizza som de hade utkörning på i England, kinamat och "curry" va nånting man ofta beställde o fick hem till dörren.


De flesta pizzorna körs ut med moped.


Fy satan va jag saknar England ibland=) Finns det nått bättre än herbies pizza? åhhhh sakna.


ca 50 meter bort från denna herbie pizzerian jobbade jag!=)


hur god ser inte denna pizzan ut?? vattnas i munnen på mig.
De har ju inte samma pizzor i England som i Sverige.
Man kan jämnföra Englands pizzor med Pizza Hut.
MYK GODARE!!!!!


Likadant hade de med matvaror. Man beställde på nätet o sen kom de hem med maten till dörren. Så skönt för de som tex inte har bil o måste storhandla eller de som bara inte orkar stå i långa köer på maxi.
Jag vet det kommit nånting liknande i Sverige men då de ta så himla myk för o köra hem maten till en så åker svenska folket hellre till själva affärerna o trängs. Det som jag också tror gör att folk ej vill handla på mat på nätet är att deras utbud är väldigt begränsat. Där finns endast lite dyrare o "finare" märken så maten blir så myk dyrare än när man tex åker till ica o köper icas egna märke eller willys budget variant eldorado.

Jag handlade alltid på sainsburys då jag varken hade tid eller ork att ta mig med buss till närmsta stora sainsbury varuhus. Fanns ett litet "down town" men då jag bodde i en backe va det inte jätteskoj att bära tunga varor i uppförsbacke, även om jag bara bodde 10-15 min från centrum.



Att England är efter med myk kan jag hålla med om, bodde själv i ett hus med heltäckningsmatta(!) i badrummet. MEN tacka vet jag utkörning! Så smart o såååå skönt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men tänk vad tjock man hade blivit!!!! =/

2008-11-05 @ 20:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0