vi kan kalla henne Sara

Jag vill inte lägga upp hennes riktiga namn då jag ej pratat med henne om att jag skriver detta inlägget.

Det är en tjej jag känner, inte jättebra men hon verkar vara en jättegullig tjej så tagit henne till mig och rörts väldigt mycket av hennes historia. Måste varit jobbigt för henne när hon berättade om sitt år med cancer. Hon hade kännt en liten bula vid halsen/axeln och när hon gick till doktorn för att kolla upp det visade det sig vara elakartad cancer. Hon berättade för mig om hur ens värld bara kan ändras på en sekund och hur man ser på livet efter man varit med om en sådan grej. Tur att hon hade pojkvän o familj som kunde stötta henne i en sådan känslig period hon måste ha varit inne i. Tror inte det är helt lätt som tjej att tappa allt hår och behöva gå med mössa eller peruk. Hon mår bra idag och är kvitt sin cancer men alla vet ju hur lång tid det tar för håret att växa ut så därför kom hon till mig o frågade om det fanns nån möjlighet att sätta i löshår. Jag ville ju absolut hjälpa henne så vi gjorde ett försök och resultatet blev bra. Då hon bara har några cm hår högst upp på huvudet va det svårt o få det håret att smälta in men jag visade henne hur hon kunde tuppera håret precis vid kanten och visade även henne att hon kunde sätta upp halva året så syntes det inte lika mycket. Jag gjorde mitt bästa och såhär blev resultatet.


före


efter


Tycker du är stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0