Smycke mässa i Sthlm 18-21/9

Jaha då har man kommit hem från en weekend i vår huvudstad.

Vår resa började på torsdagen. Jag hämtade Blondie först o när vi sedan hämtat Ida o Tessan va bilen helt fullpackad av grejer o vi va laddade till max. Jag började köra de första timmarna.



När vi kört lite längre än Jönköping stannade vi för att käka o rasta oss lite. Vi åt köttbullar, potatis, lingon o sås. Gott med mat i magen men stället kändes som en matsal i skolan o jag tror vi va lite väl högljudda för det ställe. Där va helt DÖDS tyst även om där va en del människor där, inte ens nån musik hade de. Tänk er då att där kommer 4 crazy brudar helt uppe i varv då vi e på väg till Sthlm o har massa spring i benen då vi kört i 3 timmars tid. Haha, de måste trott vi va helt störda i huvudet. Konstigt vatten har de nog osså för så här såg vattnet ut i typ 30 sek innan det blev klart o liknade vattnet vi e vana vid. Ser ut som någon lagt en brustablett i det, de kanske ville droga oss så vi inte skulle va så högljudda, Haha!



De sista timmarna tog Blond över ratten så jag fick vila. Skönt! Men måste säga det kändes bra att köra, va inte alls rädd o det kändes som jag kommit en väldigt lång bit på vägen när det handlar om att komma över min rädsla att köra motorväg sen jag krockade.



Efter några stopp till va vi framme i Kista där Nikolas bor. Vi fick börja fixa till oss direkt då vi skulle ut till Lidingö o förfesta hos Mille. Va meningen vi skulle ta kommunalt hela helgen så vi sprang ner snabbt på pressbyrån som stängde 21.00 för o köpa 3 dagars kort till T-bana/buss/pendeln. När klockan började närma sig 22.00 fick vi lite panik då vi vet att ta sig runt om i Sthlm tar sin lilla tid o vi hade kollat på Sl´s hemsida att det skulle ta 50 min till Lindingö från Kista. Slutade med att vi fick ta taxi dit. Men det blev inte så fasligt dyrt faktikst.

Väl hemma hos Mille drack vi lite cider o snackade o hade trevligt. Det va ju egentligen bara Johan vi kände sen innan men nu fick vi träffa Mille o Andre osså. Väldigt roliga o trevliga killar måste jag säga.



Vi tog sen taxi till stan



Drog till Solidaritet först. Va ett coolt ställe som va som utomhus fast inne. Haha. Man fick röka där iallafall vilket va coolt. Började nog redan här att bli lite rund under fötterna för jag har lite minnesluckor om hur där såg ut o så. Vet iallafall jag träffade en skitsöt kille som jag "snackade" lite med;) Lyckades ju såklart ej få en bild på han men han va söt iallafall=) Vi mötte även upp lilla Jossan. Så skoj o träffa henne o festa lite. Känns som det va alldeles för länge sen vi gjorde det.



På nått roligt sätt så blev jag av med de andra o Ida hade min mobiltelefon för jag ej skulle ringa till en viss IDIOT! så där stod jag utanför Solidaritet helt själv. Som tur va så hittade jag en polare till Mille o Johan som jag tvingade att ringa o kolla var de va o sen fick jag han att följa mig till Sturecompaniet där vårt nästa stopp va.



Blondie o Tessan åkte hem men jag gick in till Ida o vår fest fortsatte. Jossan blev tight som satan med Daniel da Silva som dansar i Lets Dance så vi stod o festa lite med han.




Drog vidare till Hells Kitchen där vi hittade lilla Jesper i baren. Vet fortfarande inte vad han gjorde där då han jobbar på Laroy vanligtvis men jag va för onykter för att registrera vad som hände ändå =) haha.

Vi träffade även den minsta brodern av brödrarna Carnested som vi lärde känna på Gran Canaria. Han har vuxit upp o blivit hela 19 år nu;) We like lammkött, eller vad säger du Ida?;)





På Fredagen skulle vi ju jobba på en smyckes mässa i Upplands Väsby o ni som vet var det ligger vet osså att det är en bit utanför stan. Vi kollade hur bussar o tåg o allt skulle gå men kom fram till att det skulle ta alldeles för lång tid så vi lyckades på nått sätt fixa skjuts dit med en kollega till Titty. Tur va det då mässan skulle vara på Infra City som ligger en bit från Uppland Väsby´s pendelstation.

Jag o Ida mådde la inte jätttttttebra men vi mådde som vi förtjänade o så himla bakfulla va vi inte utan tror mest vi va trötta för vi ej sovit så många timmar.

Väl där fick vi på oss helt underbara smycken från Ti Sento som Titty jobbar med. Vi gick även modeller för Guess smycken men inget slår Ti Sentos kollektion. Man kände sig verkligen skitsnygg när man gick där med halsband värda flera tusen kr.



Mässan stängde kl 18.00 o efterson Nikolas e så snäll så kom han o hämta oss. Vi åkte till en resaturang i Kista för att äta o alla beställde pizza. Gott va det vill jag säga.

Blondie o Tessan gick o la sig vid ungefär 8 tiden o Ida deckade lite kort efter. Hehe. De va helt döda! Jag va osså trött men kan ej somna så tidigt hur mycket jag än försöker, så jag o Nikolas satt o kollade tv till typ halv 12 innan vi kröp till korgs.

Ännu en gång va Nikolas en ängel o körde oss till mässan.



Där va mer folk på lördagen o Titty hade o göra hela dagen. Så roligt att se henne jobba o jag e så stolt över henne. Vi som gick runt på mässan såg de andra utställarna o ketonic som Titty jobbar för hade det bästa upplägget med dansare, modeller och tävling. Det märktes oxå då Titty hade folk vid sin lilla disk hela tiden. Ingen annan som va så upptagen som lilla Titty va under denna mässan. Men Ti Sento smyckena e så fruktanvärt fina så det känns som de säljer lite av sig själva. Helt grymma smycken!



När mässan stängt drog vi upp till Tittys hotellrum för att fixa oss. Vi skulle nämligen på fest som mässan annordnade och den började redan klockan halv 8 så vi hann ej hem om.
Festen började jättetrevligt med tema "folkpark" så förrätten va sill, potatis, gräddfil o gräslök, kändes som en typiskt midsommar. Till varmrätt fick vi massa gott som lax, rostbiff o potatisgratäng. Till efterrätt serverades det äppelkaka med vaniljsås.



När alla ätit upp var det dags för höjdpunkten på festen, nämligen Måns Selmerlöw skulle uppträda. Han sjöng live vilket uppskattas o va faktiskt superbra. Vi stod ju bara nån meter ifrån han o han satte sig mitt framför mig när jag filmade så har riktigt bra close up bilder och filmer=)



Undertiden vi stod framme vid scenen så tog de bort vårt bord o där stod all vår dricka o Tittys drinkbiljetter o annat låg där. Så dålig stil att ta alla våra grejer. Där stod ju våra oöppnade cider vi tänkt dricka under kvällen. Tur Blondy hade tagit sin ring annars hade den oxå varit borta. Hela stämningen försvann o vi bestämde oss för att åka hem. Egentligen ville vi väl ej åka hem så tidigt men vi fick skjuts av Nikolas hem så istället för o betala dyr taxi tog vi chansen att bli hämtade. Då va kl 23.00 o där slutade vår lördagskväll=( Jag va lite mer på att åka in till stan o gå ut o festa lite men ingen annan orkade o åker ju ej in själv så fick bli sängen=(
Nu märker ni kanske att jag inte skrivit en ända gång vi åkt kommunalt, vilket stör oss. Hehe, fattiga som vi e såhär precis innan lön så köpte vi ett 3dagars kort för 200 spänn men ej användt det utan tagit taxi istället eller fått skjuts. LÖNT lixom=)

När jag vaknade dagen efter va det ändå ganska skönt att ej ha druckit dagen innan då vi skulle köra många långa mil hem.

När vi kom till mässan på söndagen så hade Titty jättemyk o göra o hade ej tid med oss så hon skickade hem oss, vilket vi bara tyckte va skönt då vi kunde komma hem tidigare. Innan vi gav oss iväg körde vi inom mcdonalds o sen bar det av hemmåt. Blondy började köra denna gången o vi bytte nånstans innan Jönköping så vi körde lika långt var.

Klockan va 19.00 när jag lämnat av alla, packat ur alla grejor o hämtat Kenzo. Slängde mig i soffan o höll på att somna. Det som höll mig vaken va att jag va så frukteligt hungrig. Ringde J o han va så snäll o kom förbi med mat till mig.

Helgen va inte riktigt som jag tänkt den skulle bli men då vi fick varsin påse av Titty med smycken i värde ca 6000 så blev hela resan väldigt värd att göra=)

Detta fick jag=)

Vår lilla goddiebag vi fick våra smycken i
 

En söt liten plånbok från guess


Halsbandet från guess


Det superduper fina halsbandet från Ti Sento


I sin fina låda=)


Mina örhänge jag fick. Älskar dem!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Patricia

oj,massa fint där!

2008-09-28 @ 06:32:36
URL: http://shoelover.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0