21 april

Idag har jag namnsdag för alla er som e intresserade=)

Kvinnonamnet Annika eller Annica kommer från lågtyska Anneke och Anneken, som är diminutiva former av Anna, det vill säga ungefär "lilla Anna".

Jaha fan va nedlåtande då. Lilla Anna. Ser framför mig hur nån klappar en på huvudet o säger "lilla Anna" samtidigt som personen nickar o snörper med munnen. Haha

Annika var ett modernt namn i Sverige på 1960- och 1970-talet men har sedan avtagit i popularitet. Den 31 december 2007 fanns det totalt 40 009 kvinnor folkbokförda i Sverige med namnet, varav 31 823 med det som tilltalsnamn/förstanamn. Det fanns 25 män med namnet, varav 4 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick nn flickor namnet, varav 2 fick det som tilltalsnamn/förstanamn. Annika har placering 50 på de mest populära tjejnamnen i Sverige.

Shyyyyyyyyyyst av mina päron o döpa mig till ett namn som va poppis när de va små. Låter ju inte gammalt alls o heta Annika. I hate it!

E ni nöjda med era namn?

Ser jag ut som en Annika?

Kommentarer
Postat av: Anna-Viktoria

Guuud vilken fin bild. Du är verkligen så himla snygg!



Ja ja ja! Fransar till mig ^_^

Men det verkar som att vårat stopp i hbg har blivit ändrat, så vi får se när det blir.. men annars får jag väl ta mig ner själv ^^

2009-04-21 @ 15:33:56
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Anonym

här är du RIIIKTIGT snygg.. det var detta jag menade med blont hår innan!! LÄTT guud såå snyggt.. så nonchalant snygg... (fast man säkert lagt ner flera timmar så som vi tjejer brukar göra) :P'



Verkligen vskitsnyggt o superläcker urringning !!!



KRAM

2009-04-21 @ 18:32:07
Postat av: Anonym

haha men du passar till att heta annika!!

Det är fint ju ;)

Håller med dem andra. Det kortet på dig är sjukt fin!! Ser ut som en oskyldig flicka!!

Jätte söt är du!Men det är du ju alltid ;)

2009-04-22 @ 08:07:43
URL: http://sofiespampe.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Som en Jessica!

2009-04-22 @ 23:41:44
Postat av: Cindy

hej vännen.. ville bara säga att denna bilden är en av de finaste jag sett på dig! Blått linne och blå sommarkrans...sjukt vacker! Kram =)

2009-04-28 @ 18:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0