ett minne från förr

Vet inte hur det är med er men när jag va liten o skulle på utflykt eller familjen skulle åka en längre tid i bilen fick vi alltid festis att dricka. Ni vet de här med sugrör fastklistrat på sidan som man drar av o trycker ner i kartongen. Många av mina vänner gillade äppelsmaken men jag avskydde den o drack alltid apelsin. Igår när jag va på willys o handla fick jag syn på dessa 3 pack av festis att jag va tvungen att köpa en. De smakade precis som när man va liten o det kom fram många minnen.

Nu när jag sitter o tänker tillbaka på dessa utflykter man gjorde med skolan när man hade sina goda matsäckar kom jag o tänka på att istället för festis fick man ibland en annan förpackning som hette mowgli eller något. Det smakade lite som multivitamn juice. Kommer ni ihåg vilken jag menar?

Jag kommer ihåg att när man skulle på dessa utflykterna va man överlycklig för då fick man välja precis vad man vile ha med. Ibland hade man kalla pannkakor o ibland goda smörgåsar med något gott pålägg. Hade man tur hade mamma packat ner några ballerina kex eller något annat smaskigt. Det man absolut inte ville ha var banan för den blev alltid så äcklig o mosig när man hade den i sin ryggsäck.

Undrar om det är samma nu som då? Som jag sa så blev vi jätteglada ifall vi fick med oss något sött som en kaka eller en karamell. Det känns som barn äter mer "skit" idag så deras matsäckar är säkert proppade med socker o det är ingen lyx utan så äter de varje dag. De förväntar sig att det ska vara söta kakor o liknande i sina matsäckar o då vi blev glada ifall vi fick med 4 ballerina så har de säkert med sig ett helt paket.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh nu blev ja törstig ;)

2009-04-18 @ 12:17:48
URL: http://tiiniisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh ja mowglijuice, var de inte bravo som hade den? Jag tror det.

Nu måste jag gå ner och köpa juice bara för det q=

2009-04-21 @ 18:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0