Gi kanske

Nä nu är det dags att ta tag i den där extra bilringen som dykt upp under sommaren. Syns inte så mycket på vågen att jag gått upp men jag känner det själv när jag ser min mage och även brösten blivit större. När min bh börjar kännas för liten vet jag att det är dags att gå ner några kilo=P

Denna sommaren har man ju levt som om ens ämnesomsättning = ett barn på 12 år. Jag har inte ätit så mycket godis men det är all snabbmat och coca cola som nu börjar sätta sina spår. Ja alkoholen har nog också en del med denna viktuppgången att göra.

Att sluta dricka alkohol om helgerna är inget jag tänker sluta med men mina matvanor kan man ju ändra på. Funderat länge på att testa Gi metoden men alltid kommit fram till att jag älskar pasta för mycket. Sen har jag svårt att förstå hur man kan göra en maträtt utan pasta, potatis eller ris? Vad har man då till?

Jag tänkte ändå ge det en chans och slängde ihop en köttfärsås som jag tänkt äta utan pasta. Va på Willys med Ida innan idag så köpte hem lite grönsaker så det fick fylla andra halvan av tallriken. Ska jag va ärlig trodde jag inte att jag skulle tycka det va speciellt gott och jag trodde definitvt inte att jag skulle bli mätt så jag tog extra mycket köttfärsås. Tji fick jag och nu sitter jag här mätt o belåten och hoppas det håller i sig hela kvällen så jag ej blir sugen på socker.

Jag vet jag sagt det innan men jag ska ta tag i det denna gången. Ska ut o gå 1 timme om dagen, kommer bli 30 min till jobb o 30 min hem från jobb. Har dock planer mån-ons redan halv 8 så får börja med start torsdag. Hinner ej hem till halv 8 o då det redan är bokat så blir det ba klydd att ändra det till kvart i så på torsdag får det bli. Men jag ska inte slippa undan för det utan jag ska fantomen ta o pallra mig ur sängen 1 timme tidigare och gå ut en runda innan jobb. 

Klarar jag detta?? Jag som e så lat och så dålig på att äta rätt?

Vi får väl se? Mina vänner kommer väl börja betta nu o sätta pengar på hur länge jag kommer orka hålla på med detta!! haha.. snart tillbaka i chipspåsen! Well maybe. Ska iallafall försöka. Nu behöver jag bara ett par bra gympaskor o lite träningskläder så e jag fit for fight!


Jag har aldrig gillat svamp men Ida fick mig att prova färsk champinjon och gud va gott det va. Nu kan jag äta det rått bara rätt upp o ner. Konserverad svamp har jag nog fortfarande svårt för, konsistensen skrämmer mig.

Konstigt hur smaklökarna kan förändras under tiden man växer upp=P


Har ni någon mat som ni inte gillat från början men gillar nu??



Kommentarer
Postat av: Penilla

Sjukt tråkit med vikten e det.... sommaren är lätt att lägga på sig en del=(

Har nog testat allt och det ända som funka på mig va faktiskt vikt väktarna... va såå emot det men syrran fick mig att testa och det funkar sjukt bra... jobbigt i början men man lär sig... och man mår verkligen bra i det för man får äta vad man vill... bara att det e mycket frukt och grönt



Lycka till med gi och promenaderna=)

2009-08-16 @ 20:46:47
URL: http://znossan.blogg.se/
Postat av: charlotte

jag behöver en "partner" till mina promenader:) säg till om du har lust.kram

2009-08-17 @ 09:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0