for hilvede maen

Helt glömt bort att berätta om min morgon.

Efter lite stress hemma gav jag mig äntligen ut för att köra till jobb. Kallt som sören och då jag redan var lite försenad och visste att jag skulle behöva skrapa rutorna på bilen sprang jag nästan bort till bilen samtidigt som Kenzo fick kissa i farten. Haha nej men han hade nog velat nosa lite mer och kissa på fler än ett ställe men det hade vi ej tid till.

Väl framme vid bilen öppnar jag bildörren, eller jag föröskte iallafall. Den satt FAST! Tog bort snön runt listerna på dörren med mina tunna tunna vantar jag hade på mig. Drog lite till och satte in nyckeln på flera olika ställen för att brysa isen. Det gick INTE. Försökte med förardörren men ingen tur där iheller. Shiiiit tänkte jag o som en blåst blondin stod jag o drog i dörren. Gick bak till bagaget och fick upp den efter lite slit. Först tänkte jag att jag skulle få klättra in i bilen men jag fick syn på min STORA isskrapa med  borste på ena sidan. Tog den och bände upp bildörren. Tur ingen såg mig för de hade fått sig ett gått skratt när jag stod där o svor o drog=)

In med Kenzo i baksätet och sen fick jag putta på förardörren innifrån för att få upp den. Skrapa bilen snabbare än blixten och mina fingrar var då isbitar vid det laget. Blev ju inte jättbra skrapat så såg knappt något när jag gav mig ut på vägarna. Halt som sören och det värsta jag vet är när man bromsar och däcken bara låter konstigt o man känner hur hela bilen försöker bromsa men bilen vill gärna några dm till. Jag ska ju INTE köra när det är snö ute, ligger o kör som en annan kärring i 30 km/h men vafan det är läskigt!

Kom dock endast 5 min sent till jobb så det var ju tur=)


inte min bil=P






Kommentarer
Postat av: tokan

oj oj vicken start på dagen..

jäkla kyla alltså..

jag hade samma bekymmer i går kväll(inatt) en kompis fick sitta o hålla i den frusna dörren tills de blev varmt i bilen å den gick å stänga sen..

men din dörr gick att stänga fastän du fick bända upp den ? :)



jo lite hade man nog skrattat om man sett dig in action :P

ha en fin kväll!

2009-12-17 @ 21:20:35
URL: http://tokan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0