julbak med Jeppe

I lördes bestämde sig jag o min vän Jesper att vi skulle ta det lugnt, dricka glögg och baka lussebullar o pepparkakor.

Kvällen började med att Jeppe lagade mat till mig. Nån specialare han gjorde med pesto o lax. Gott va det!

Efter maten kollade vi, eller jag på robinson och drack glögg. Malin var osså hemma då och fixade iordning sig för hon skulle ner och käka med Jonte på utposten. Man får ju ej ta bild på henne frivilligt så jag gjorde en fuling och lyckades på en bild. Inte den bästa på henne men vafan hon får ju skylla sig själv om hon ej tittar in i kameran frivilligt när jag vill ha en bild till min blogg. =) Hon lånade min klänning och den satt hur bra som helst på henne. Så bra sitter den inte på mig. =/






Vi började ganska sent med bakandet men roligt hade vi. Vi hjälptes åt att hålla i elvispen för satan va trögt det blir när allt mjöl e i. Jag e ju knappast stark i armarna så Jeppe fick ta över. Blev 2 fina degar så medan de jäste bakade vi pepparkakor.

Barnsliga som vi e så hade vi mjölkrig och lekte med mjölet på lite andra sätt. Nej vi snortade inte det ;) Jeppe va ju även tvungen att göra lite "roligare" figurer när vi skulle göra lussebullarna. Vi skrattade en del ska jag berätta för er=)

 

Visst va vi söta i våra tomteluvor vi köpte. Ska man julbaka måste man gå in för det till 100 %. Kenzo tyckte oss om tomteluvan och snodde Jeppes, som straff fick han ha den på sig för att ta några söta bilder. Han gillade det inte. =)

Titta så gott det ser ut=) mums! Goda blev de osså ska ni veta!!! yummmiiii! När det va dags att förpacka dem tog de aldrig slut och det blev över 100 lussebullar. Var tusan ska jag få plats med dem nånstans?? Min frys som redan är så full.

När klockan var 1 på natten var vi äntligen färdiga med allt bak men vi hade ju ej dekorerat pepparkakorna ännu så jag tog in allt i vardagsrummet och lekte lite. Då deckade Jeppe o Kenzo på soffan så fick göra det själv. Tyvärr så stelnade det aldrig som det skulle så när jag la ner dme i burken så klibba alla ihop så de flesta gick sönder=( men men! det ska ju ba ner i magen ändå=P

Hade en supermysig lördagskväll med min bästa killkompis och nu ska det ätas lussebullar så det står ut ur öronen på mig=)

 

 


Kommentarer
Postat av: malin

hahahahaha du kan ju inte lägga in den, ser ut som jag vet inte vad ju haha

2009-12-07 @ 13:02:06
URL: http://salsatjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0