panncakes

Igår ställde jag mig o gjorde pannkakor=) Smarrigt men hade varit lite godare om jag användt vanligt mjöl. Jag testade o ha fullkornsmjöl för de skulle bli lite nyttigare. Men inget fel på dem, de va ändå jättegoda men allt som e nyttigt e ju inte riktigt lika gott =)

Jag har läst iett recept att det e jättegott att ha i 1 msk vanilinsocker o 1 msk bakpulver så det e standard i mina pannkakor nuförtiden o det e riktigt gott=) Pannkakorna blir lite tjockare o smakar myk godare. Testa vettja!


Pannkaksreceptet jag går efter:

2-3 ägg
5 dl mjölk
2,5 dl mjöl
1 msk vanilinsocker
1 msk bakpulver
nypa salt
liten klick margarin i stekpannan för varje pannkaka




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0