trettondagen

Helgdagar mitt i veckan. I like!

I måndes, trettondagsaton då alltså, beställde jag o Jonas La pizza, som förövrigt har väldens godaste pizzor. Det va så smarrigt så smarrigt. Synd ba att pizzorna ska vara så förbannat dyra. 96 kr för en pizza lixom. Men ska det va gourme så ska det;)




Vi delade även på flarra rödvin o jag tyckte faktiskt det var ett gott vin jag lyckats inhandla på systemet. Har svårt o välja rödvi för jag har egentligen ingen  aning om vad jag gillar men tycker det mesta brukar va gott så köpte ett billigt vin o det va ju hur gott som helst=)




Skulle ha nagelkund kl 12.00 på trettondagen o hade satt kl på 10.00 för o hinna fixa lite o så. Kvart i 12 vaknade jag!!!
Hoppa upp ur sängen o slängde på mig mjukiskläder. Hade tvätt tid osså så packade ihop mina smutsiga kläder o sprang ner till tvättstugan. 1 minut över 12 kom min kund o jag e så stolt att jag ändå hann  med så myk på en kvart=) Hon gjorde va fransk manikyr så jag tog ingen bild.

Blev hungrig o tänkte jag skulle ta resterna av min goda pizza. Så satte in den i ugnen o sen glömde jag ju såklart att jag hade den där o gick ner i tvättstugan. När jag kom upp var hela min lgh rökfylld o det luktade riktigt ILLA. Den gick inte o äta iallafall=( så arg o ledsen jag blev på mig själv. Luktar fortf rök o jag har vädrat, vad mer kan man göra för o få bort lukten? Trisst o ha en lgh som luktar som en rökt korv lixom.=(

Sen åkte jag ut till väla för jag va tvungen att ha hundmat. Stannade lite o prata med Ida men gick sen vidare till ur o penn o där fastnade jag. Stod o prata med Malin, min gamla arbetskollega för er som ej vet det, hur länge som helst. Blev att jag stannade kvar till stängning o då kunde ju Ida få skjuts hem så körde henne hem sen gick jag till Martin o hämtade Kenzo. Han hade passat honom några timmar när jag va ute o rände.

Kollade på 2 filmer igår kväll. Tropic Thunder och saw 5.



Så många kändisar som där ändå va med i denna kassa filmen. Den var knappt rolig. Det enda man egentligen skratta åt var Tom Cruise när han dansade annars va denna filmen inte ens värd att se på tycker jag. Grymt besviken då jag gillar Ben Stiller annars. Led igenom hela filmen o ville stänga av den många ggr men gav den endå en chans men den förbättrades aldrig så nej, se den inte.




Saw 5 förväntade jag mig inget av då Ida redan berättat den va asdålig. Det va ju samma som de andra filmerna med lekar om vem som överlever. Denna gången var där bara 1 "spel" så den var ganska långtråkig men saw e ju saw, man måste ju se dem=)


Kommentarer
Postat av: ylva

otur med pizzan! har ett gammalt "husmorstips" som jag tror ska funka; sätt fram en skål med ättika i, kanske högt uppe så att din hund inte blir sugen på det, medan du är på jobb ett par timmar, så ska det försvinna. ska iaf fungera på cigarettrök, fast bränd mat röken tycker jag själv är sjukt mycket värre. lycka till :)

2009-01-07 @ 19:00:59
URL: http://ylvvaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0