Mio min Mio

Det var reklam på tvn igår om Astrid Lindgrens sagor. Säger man sagor eller vad kallar man det?

Iallafall så började jag tänka på Mio min Mio som är en av mina favoriter bland hennes sagor och var tvungen att tanka hem den.

När man va liten tänker man ej på att allt ljud är lagt efteråt men nu såhär 10 år senare ser man att den är "dubbad"?!? Jag kunde verkligen ej tro att Astrid Lindgrens filmer va dubbade. Chockad blev jag osså när jag såg vem  vissa av skådespelarna var. Tex spelas Mios kompis Jum-Jum av Christian Bale (från batman o American psycho) och den onde riddaren Kato spelas av Chistopher Lee (star wars och Sagan om ringen). Visst sitter ni nu osså lite halvt chockade och vill googla det? trust me jag blev lika förvånade som ni=P



jum-jum


Kato


Kommentarer
Postat av: ella

haha shit va sjukt! trodde jag aldrig

2009-07-06 @ 14:50:46
URL: http://appleofmyeye.devote.se
Postat av: Anonym

mio min mio är ganska hemskt tycker jag..

Men den är ganska bra, men inte den bästa ;)

2009-07-06 @ 18:27:16
URL: http://sofiespampe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0