Midsommar

Vädret igår var ju som förväntat, typiskt midsommarväder. Trisst då man gärna hade haft lite mindre kläder på sig o sluppit sitta i ett partytält med 3 filtar om sig så fort solen gått ner.

Hade en myk trevlig kväll för övrigt men det visste jag ju redan att jag skulle få. Med det sällskapet kan man aldrig ha tråkigt. För er som ej vet så samlas vi alltid ett helt gäng hos familjen Hildingsson varje midsommar. Brukar träffas vid 3 tiden och om vädret tillåter spelar vi först brännboll på en äng nära Hildingssons hus. När vi sprungit oss trötta, eller när de sprungit sig trötta, för nä jag brukar faktiskt ej vara med. Jag e inte så atletisk ska ni veta så jag passar bättre som domare. Det var inte riktigt sanning iheller för helt ärligt så orkar jag ej bli svettig o blöt (då det oftast regnat o gräset e blött) när jag fixat mig o satt på mig fina kläder.

Iallafall tillbaka till ämnet. Efter brännbollen går vi tillbaka till huset där de flesta byter om och de minsta barnen badar poolen. Spelar ingen roll hur kallt det än är, barnen ska bada!=)

Vid 6-7 tiden äter vi. Älskar midsommarmat o man blir så fruktansvärt mätt men på ett bra sätt. Samtidigt så sjunger vi en massa snapsvisor och har väldans trevligt. Vi är ju ett gott gäng med blandade åldrar. Av barnen är jag äldst men tätt där efter kommer ju Nathalie o sen är det ju Bella, Mia, Ekiso Levi som är 4-5 år yngre men nu när man är över 20 gör det ingenting alls och vi har jätteskoj ihop både barn o vuxna.

Ni ska nu få ett litet bildregn så ni kanske förstår hur skoj vi egentligen har det=)


Kan ju först ta en bild på min outfit. Då jag visste det skulle bli kallt hade jag
faktiskt jeans på mig.


Close up. Måste ju visa mitt fina hår. Jag har en dille på att alltid ha blommor
i håret på midsommar. Blev en enkel variant detta året=)


brännboll




Mia som var chaufför denna kvällen.


Del av gänget


Mer bilder på barnbordet=P


vuxenbordet


från en annan vinkel


o sista vinkeln


barnbordet igen, här de minstas sida


Levi e linslus;)


Kenzo fick osså vara med på ett hörn


Gabriella visar sånghäftet

'
Sen va det tävling där man skulle ha en nylonstrumpa på huvudet o sen
skulle man gå åt varsit håll o den som behöll strumpan på huvudet vann=)


Traditionsdansen som vi alla kan nu=) film kommer längre ner=)


Jag o min barndomsvän Nathalie


Bella o Ekis


Kenzo va så trött så han somnade i Nattis famn. Ni som känner min hund
vet att hur trött han måste varit då han aldrig o jag menar ALDRIG skulle
somna så=)




Sen fick jag ta över. Så gulligt när han låg på rygg o sov.


Levi o hans nya tjej Emelie


Miakela kom senare på kvällen


Sen bar det va till cardan där vår älskade dj Bir bjöd på asbra musik
som vanligt!


Anna o Mia on the dancefloor


Bella spexa som vanligt


Party party



Först fuskade Levi


så finalen gjordes om
O vinnaren är EMELIE!!!!!


Massa snapsvisor blev det=)


Den tradiotionella dansen! Nån tysk låt där man gör rörelser till. Skoj har vi
iallafall!=)) haha


Gabriella o Jonathan gjorde nån rolig dans=) as always=)




Kommentarer
Postat av: Helena

Fint midsommarhår :) Jag vill göra ögonfransförlängning hos dig! Vad kostar det och hur går det till?

2009-06-22 @ 16:43:35
URL: http://littlethingsinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0