kan man jobba ihjäl sig?

Nu är jag kanske lite väl dramatisk med min rubrik men igår när jag gick o la mig kändes det som jag inte gjort annat än att jobba den dagen. Måndagar har jag alltid myk folk på kliniken o efter helgen har man o göra. När jag kom hem hade jag först naglar som bokats under dagen. Sa egentligen till mig själv att jag skulle ha en nagelfri kväll innan operationen men det gick ju sådär. Efter naglarna kom en tjej som skulle sätta på fransar. Det tar bara ca en halvtimme så kände likadant där att det va taskigt o låta henne vänta mer än en vecka, med sig hade hon sin kompis som ville disskutera naglar. Det slutade med att vi fixade hennes naglar vid halv 10. Annars hade jag fått göra det på onsdag vid 9 tiden o då hon ändå va där kunde jag likabra ta det direkt. När jag va klar satte jag mig ner en halvtimme i soffan en gick jag o la mig.

Måste tänka på hur bra pengar det är. Räknade ihop på ett ungefär hur myk pengar jag tjänat denna månaden o på bara naglarna e det minst 9000 kr. Då har jag ba räknat vad jag tar för nyt set o inte vad alla dekorationer kostat. Sen har jag haft en hårförlänging o 2 ögonfransar så blivit myk extra pengar denna månaden.

Orkade inte ta bilder på naglarna igår då jag bytat min telefon. Har min gamla ericsson o den tar ej så bra bilder så struntade i det. Gjorde inget speciellt, det första setet gjorde jag rosa glittertippar med svarta blommor på o andra setet gjorde jag vanlig fransk med rosa glitterrand i smilelinen så inget jag inte gjort innan=)

Tog däremot bilder på sannas naglar i söndes. Vanlig vit fransk med lila stjärnor på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0