vovve utmaning

ohhh I love utmaningar o love min vovve så detta ska bli roligt=)

Blev utmanad av Anna-Viktoria o hennes vovve Bessie






Vad heter din hund?
Kenzo

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Ville egentligen ha en tik från allra första början som jag skulle döpa till Bella men blev en liten Kenzo istället. Ingen aning var jag fick namnet ifrån. Mitt ex som jag skaffa vovven med ville döpa han till basket så det va ju tur jag fick bestämma annars hade det kunnat bli pinsamt.=)
När är din hund född?
11 november 2006

Vilken ras är den och vilken färg har den?
Det är en Pomeranian o på pappert står det han är orange sobel o det stämmer väl någerlunda tycker jag. Lite rödare än den orange jag tänker mig.

Vad väger din hund?
3,7 vägde han sist jag kollade. Han e väldigt stor för att va en pom=) I rasstandarden står det att de brukar väga mellan 1,8-3 kg. Men vetrinären sa att han e inte överviktig utan han e ba stor.

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Köpte han på en kennel som ligger i Oskarsström utanför Halmstad. Pröjsa 15 lax för den lille krabaten. Men det e han lätt värd=)
Varför valde du just den rasen?
Enda sen jag såg "the nanny" har jag undrat var det var för ras CC´s hund Chester var. Jag letade o letade på nätet o till sist hittade jag att det var ju pomeranian. Läst jättemyk om just den rasen på nätet o även köpt böcker så det va ganska självklart jag valde den rasen. Har alltid velat ha Bernasenner men tycker det e en för stor ras att ha i lägenhet.
Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nix, det hade han ej klarat. Han har damp=)

Är hunden rädd för något?

Han rädd.. hahahhahahhahahha Nä inte för nått faktiskt. Mig när jag blir arg isåfall=)
Vill du ha fler hundar av samma ras?
Ja absolut, var på väg o skaffa en till men det får vänta.

Kan hunden några konster och lydnad?
Ja han e faktiskt duktig. Hade säkert kunna lära han mer men där e det jag som e lat.
Han kan:
-sitt
-ligg
-stanna
-varsegod
-ah ah (jag lägger godis framför honom o säger ah ah så tar han ej den)
-dansa
-rulla runt
-give me 5
-upp o stå
-steppa

Jag utmanar följande:

Ida o Paris
Erika o Homie

Emma o Tindra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0