Hundkurs

Igår var jag o Jonas i Tomelilla med Kenzo. Var hos en hundpsykolog för att få bukt med hans seperationsångest.

Massssssa information så man va lagom trött i skallen när man åkte hem.

Hon tyckte han va så duktig som lärde sig så fort o hon sa att många skulle vara jättevavundsjuka att ha en hund som man skulle kunna göra så myk med. Hon tyckt jag skulle böja med freestyle. Haha... jag sa till henne, jag dansa med min hund o sen asgarvade jag. Men kanske ska tänka på det. Hade vatt skoj o göra nått med Kenzo o hon sa att jag i stort sett kan lära han vad som helst för han tog till sig allt så bra o lärde sig jättefort.

Gjorde lite klickerträning o han fattade direkt att när han stampa på den lilla mattan fick han godis. Duktig min lilla kille=)

Ska träna hemma med han nu tills nästa gång vi ses. 14e juni tror jag det var. Vi får hålla tummarna att vi får bort hans skällande o seperationsångest då jag märker hur dåligt han mår.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hade hon något bra tips? Santos tycker inte heller alls om att vara ensam, även om det bara är några timmar.. Lite jobbigt :/

2009-05-18 @ 15:31:38
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Aj då, då är grannarna inte så glada? :/ Santos hittar mer på hyss här hemma i ren protest..

Vad är "dap" för något och hur fungerar det? Har aldrig hört talas om det förrut :)

2009-05-18 @ 17:00:15
URL: http://corneliahbg.blogg.se/
Postat av: amanda

jag har två frågor, jag bor i helsingborg och är jätte sugen på att göra både hårförlägning och naglar. :) Vet att naglarna går på 300 för fransk maniky, men vad kostar hårförlägningen? Om vi säger att jag vill ha i 100 slinger med 40 cm? Skulle vara tacksam för svar, och vart i helsingborg gör du detta? Kram.

2009-05-18 @ 21:10:18
Postat av: annika

amanda: maila mig istället. eller skriv din emailadress så jag kan maila dig.

2009-05-19 @ 10:02:04
URL: http://annikaokenzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0