sjusovare

Telefonen ringde kl 9 imorse. Jag har min egna personliga väckarklocka=P Ville komma upp i tid för o hinna med så myk som möjligt under dagen.

Somna dock om o vakna vid halv 11. Attans tänkte jag men låg kvar ett tag i sängen o läste "hundsport" som jag får hem några gånger under året. Fick en premuneration av min uppfödare när jag köpte Kenzo men trodde inte jag skulle fortsätta få tidningen efter 2 ½ år. Brukar inte läsa dem utan de hamnar oftast i byrån brevid sängen men en rubrik på omslaget fick mig intresserad.

Handlade om hundstölder o hur man ej kan sätta hundar utanför affärer o hur vissa stjäler hundar för att antingen sälja vidare eller ha som bete när de kör kamper med hundar. Helt sjukt o jag va både arg o ledsen när jag läste det. Jag vill kunna gå till affären o sätta Kenzo utanför o ingen skulle ens röra honom men det är ju som att lägga plånboken på gatan o tro att ingen skulle ta den.

Samhället har blvit så jävla sjukt där ingen kan skilja på ditt o mitt. Förr låste man ju inte dörren när man ba skulle till grannen eller iväg en snabb runda. Nu händer det inbrott medan man är hemma. Frågan är var det ska sluta? Vad kommer hände med samhället i framtiden. Kommer man ens våga gå ut.

Iallafall så låg jag där i min säng helt upprörd när min lille bebis kom uppkrypandes till mig. Han har blivit så gosig sen kastreringen o vill knappt gå upp ur sängen. När man går upp på mornarna ligger han kvar o när man ska gå så kallar man på han, då tittar han upp helt yrvaken o tittar på en som vafan vill du, sen lägger han sig igen. Ibland får jag lyfta ur han ur sängen o ut till matskålen. Låg iallafall kvar ett tag o mös med honom för vem kan motså den här lille krabaten?




När jag entligen lyckats masa mig upp ur sängen gick jag in på datorn en snabbis, trodde jag! Ida o Nikolas va online o vi satte på våra webcams o snackade lite. Så skoj o se dem o bruna va de. Fuskit, nej inte alls! Jag åt ostbågar till frulle o frestade Ida lite. Haha, ska hon ha! Nä men saknar henne som fan. Fick nästan lite Gc känsla när hon satt där i bikini o webcammade. När vi bodde på grancan så satt vi typ varje dag framför datorerna nedanför Nilo o cammade med folk hemmifrån. Då avundades de oss som satt där i bikini när det va minusgrader här hemma. Nu sitter jag här hemma o bara önskar mig bort jag osså. Dock lite varmare nu, ändå 15 grader o sol ute idag. Bättre än det varit i veckan då det regnat i stort sett hela tiden. We dont like.

När jag väl lyckats dra mig från datorn hoppade jag in i duschen o sen kom Jonas. Vi drog till Väla o Ikea för o fixa lite ärenden. Va inne på Ur o Penn o hälsade på Magda som e gravid igen=) YEY! Grattis till henne. Sen har ju söta o roliga Sofie börjat jobba där o jag hoppas hon kommer trivas med mina gamla arbetskamrater. Men det gör hon alldeles säkert för Malin o Magda e bäst! Saknar dem som fan.

Kom hem o fixade mitt badrumsskåp. Skriver ett eget inlägg sen ang det. Har en del o säga om just det skåpet!*arg*

Skulle fortsätta o städa o fixa men klart jag hamnar i soffan o nu är kl 21.28 o jag måste verkligen städa. Har sopat upp det mesta håret efter hårförlängningarna men det sprids ju runt i hela lgh så måste verkligen dammsuga men vart har min ork tagit vägen? Jag har blivit så lat på senaste o orkar fan ingenting. Tror jag måste sluta o jobba så myk med naglarna. Jag gör ju naglar varje dag o snart pallar inte min kropp med mer. Men har man sagt man ska städa så har man. Så får ta mig i kragen o städa ikväll även om kl är mitt i natten. Kanske inte jättepoppis bland grannarna men det skiter jag i! Haha.

Oj jävlar vilket inlägg. Men har ju ej bloggat på ett tag o fått lite skäll o börjar man väl skriva så bara går det med farten. Gillar egentligen korta inlägg för e det för myk text orkar man oftast inte läsa det så vi får la se om ni har orkat läsa min söndagsroman.

Peace out o hoppas ni haft en bra helg.

miss her!


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag läste oxå de!! Man blir helt nojjig ju! Ja har lämnat honom i bilen någon gång o de e med andan i halsenn och värsta paniken jag ilar allt va ja kan.. E rädd någon ska göra inbrott o ta han.. Kolla på sidan 82 tror ja de va.. Pommen där e sagas bror... :) Så sjukt fin!!



pussar!

2009-05-11 @ 09:42:57
URL: http://eralhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0