märkt

Då har man tryckt in en ca 3 cm lång stav i armen. Jag bestämde mig för att det var dags att börja skydda sig mot att bli gravid, inte gjort sen jag va 19 (fy skäms). Nästan så att man böjar undra om man kan bli gravid överhuvud taget men orkar inte gå att vara orolig för att man är gravid hela tiden.

Gick och pratade med min gynekolog och hon föreslog att jag skulle sätta i en pstav då jag har svårt att svälja ppiller och får även en däng av b12brist och glömmer ta de förbaskade pillerna varje dag.

Nu hoppas jag att jag är en av de som har tur och slipper lingonveckan 3 år framöver. Hon trodde inte jag skulle gå upp i vikt eller få finnar som vissa kan få så håll tummarna att jag är en lucky one. Inte så roligt om man måste behöva ta ut den igen om någon månad, den kostade ändå 1000 spänn. Men går jag upp ett enda gram med den då tar jag ut den direkt. Är skiträdd att gå upp i vikt med sånt jag inte kan styra över själv. Har nog nån störning i hjärnan=P haha

Inte ska det skjutas ut en unge här på ett tag! ;)



Det gick bra att sätta i den även om jag va nervös. Ringde mamma och hon bara skrattade och sa

- Annika, du kan pierca dig, tatuera dig, operera näsan och sätta sprutor i läpparna men du blir mesig när du ska sätta i en pstav.

Haha, det har hon ju rätt i men jag var inte rädd, mest bara nervös då jag vet att den sprutan är tjock delux. Ser ut som en sån man chippar hundar med tyckte jag. Sån meeeeeganål. Fick dock bedövning så nu kittlar det i hela min arm och jag har svårt att skriva på datorn. Ringde Daniel och gnällde lite=P

Tyckte lite synd om mig själv så gick på Ninas jobb men hon va ej där =( Hon va i Ullared, tihi! Omånga folk där lär va idag när det regnar. Man vet ju hur det är på väla en sån här dag, tänk då ullared. Stackars Nina=)

Köpte iallafall med mig litte gotte så jag kunde trösta mig själv=)





Kommentarer
Postat av: M

Det är nog snarare det du tröstar dig med som gör att du går upp om du skulle göra det ;)

2009-11-18 @ 14:53:09
Postat av: Emma

Aj aj, du skrämmer ju upp mig... jag har en tid om ca två veckor då jag oxå hoppas på att få sätta in p-stav. Men efter det du skrev så vet jag ju inte om jag vågar =P

2009-11-18 @ 21:47:33
URL: http://emmaflash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0