plugga?

Jag börjar få det så tråkigt på mitt jobb att jag dör lite inombords.

Snart varit här i 2 år och känner att jag är så mycket mer än detta jobbet. Därför funderar jag på att plugga några kurser på distans samtidigt. Vad tror ni om det?

Funderade på löneadministration eller något liknande men måste då läsa in företagsekonomi a och b för det det läste jag ej på gymnasiet.

Också funderat på event managment då jag tror det passat mig. Det finns dock nog inte som distansutbildning men oftats är de utbildningarna på 2 år så inte så farligt tycker jag.

Mår sjukt dåligt över att inte veta vad jag ska göra med mitt liv och tiden går ju inte direkt bakåt. Jag är snart 26 och jag börjar få panik.

Önskar jag kunde få tummer ur röven o ta tag i mitt liv.



Sen har vi ju min stora dröm att läsa till makeup artist. Varför är det så mycket pengar=( Känns ju som att ska man ändå lägga massa pengar på den utbildningen så ska man gå hela vägen och läsa till hårstylist också. Då blir det 30 000 till. Men man får tänka arbetsmässigt när man är klar med kursen. Vad anställer de helst, en som kan både hår och makeup än en som endast kan makeup. Jag vet ju att jag är duktig både med hår och smink och det hade varit ett jobb där jag hade fått träffa människor och fick använda min talang. Varför ens tveka? Har iallafall mailat ännu en skola så får vi se. Jag vill ju så gärna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0