England 2009

Ska försöka skriva ihop lite av vad vi hade för oss i England.

Jag och Ida tog tåget mot Göteborg vid halv 1 och mötte sedan upp Anna på stationen vid halv 4 tiden. Innan hon kom och hämta oss hann vi äta sushi. Älskar det!


Annas kille var så snäll och körde ut oss till flygplatsen. Det var den minsta och mest sunkigaste flygplatsen jag någonsin varit på men åker man med lågprisflyg förväntar man sig inte mer ändå.

Landade på Stansted runt 8 lokal tid där vi var tvugna att vänta 1 timme på vår buss. Bussen gick inom London vilket gjorde att vi fick se en hel del av inner city och för Anna och Ida som aldrig varit i London var det hur mysigt som helst. De gångerna jag flygit till England har bussen alltid gått till Heatrow så även jag tyckte det var roligt att få se lite mer av London. Väl på Victoria fick vi vänta ännu 1 timme men tiden gick ganska fort och till sist kunde vi åka till Swindon. Vi var inte där förrän 1 på natten så det hade varit en lång dag med massor av resande och väntande.

Tordagen spenderade vi med Paul. Gick i stan lite för att kolla kläder och för att visa Ida o Anna staden där jag bodde 6 mån 2004/2005.
Carrie kom och hämtade oss efter hon slutat jobb och det var verkligen så himla skoj att se henne igen.

här bor carrie

Här bodde vi=)

På kvällen drog vi till McKenzies där vi mötte upp Robyn och några fler av Carries kompisar. Drack lite vin och hade supertrevligt. Vi drog sedan vidare till The Spot där vi mötte upp Arron och hans kompisar. Va riktigt skoj att träffa Arron igen då vi var ganska bra vänner den sista tiden jag bodde där.
Då Carrie skulle jobba dagen efter drog hon hem medan vi fortsatte mot Liquid med Paul, Arron och några fler. Supertrevligt men musiken i England är konstig. Hade självklart inga batteri på kameran denna kvällen så blev inga bilder fler än dessa som är tagen med Idas mobil.
TUUUNE!

Jag Och Carrie

Alla snygga tjejer på McKenzies

Jag och Arron


Vi gjorde inget annat än att chilla på fredagen. Beställde en pizza hut och bara njöt av att vi var lediga. När Carrie kom hem från jobbet drog vi och käkade en "curry" tillsammans men Robyn. "curry" är indisk mat och det är ju inte något man äter ofta här hemma direkt. Eller inte här i Helsingborg iallafall då vi endast har 1 indiskt restaurang vad jag vet om. Tror ändå inte det är riktigt samma som när man äter det i England. Det är så himla gott och det som är det konstigaste är att de brukar äta det som fyllemat efter de varit ute och festat. Här i Sverige käkar vi kebab eller Mcdonalds på sin höjd men i England sätter de sig ner på en restaurang och äter "curry". Märkligt men gott är det så dont blame them.

Då både Carrie och Robyn hade varit ute på torsdagen och sedan jobbat dagen efter var de helt slut så de orkade inte följa med ut och festa. Ida och Anna va lite tveksamma till en början men fick ändå med dem ut. Mötte upp Arron och hans roliga kompis på The spot. Hade super roligt och senare kom även Paul och Joe, då blev det ännu roligare.
Jag o söte Arron

Fingerdansen

Anna hakar på

Ida får även Arron att göra fingerdansen=P

Jag och Paul och hans polare

 

Party

Bästa vännerna Paul och Joe

 



Vi drog vidare till ett ställe som jag tror heter Suju. Grymt bra musik och jag hade riktigt skoj! Kommer inte ihåg när de stängde men efteråt tog vi iallafall en taxi hem. Lämnade av Paul först som var riktigt full, haha, sen droppa vi Ida hos Carrie för jag sov faktiskt hos Arron;)

Vi dansade en del

Jag pch min fru

Paul hittad en tjockis på dansgolvet. Så förbannat roligt!haha

Blev en del redbull vodka

puss puss

Joe gillade nog inte Idas fingerdans

så söta så=P

Träffade även Jamie som var dj på Rudis när jag jobbade där=)

Arron dansar;)

Vad hände här lixom?=P haha

 

 

Fick skjuts hem till Carrie på morgonen och efter vi alla duschat och fräshat till oss lite drog vi in till stan. Anna köpte billiga skor och Ida hittade en söt väska. Jag orkade inte ens titta då jag va väldigt trött efter 2 dagars festande och lite sömn. På vägen hemmåt åkte vi inom Tesco och köpte varor så vi kunde göra tacos.

I Carries bil. fatta konstigt det känns att sitta på den sidan och inte köra. Trafiken i England är helt knäpp=P

Swindon town, lördag eftermiddag

Ida köpte en hotdog. Hon tog en liten, haha undrar då hur STOR en stor är då. Den här är ju gigantisk.

Taco grejer

Ida sköter köttfärsen

Grönsaker ska hackas

Tacon va jättegod, det gjorde vi bra=) Robyn kom runt halv 8 tiden och då började förfesten. Ganska slow förfest men vi hade ju festat flera dagar innan så det tog emot att dricka alkohol. Vi tittade på X-factor som tydligen är jättestort i England och sedan tog vi taxi ner The Spot.



Så fina mina vänner är!


Jag gjorde en lite coolare frisyr. vad tycks?


Vi stannade inte jättelänge på The Spot. Träffade Griff som jag jobbade med när jag bodde där vilket var skoj. Hann inte prata så mycket men var ändå skoj att se honom.



Anna hade råkat köpa för stora skor så hon fick stoppa in papper i skorna.


Fixade även Carries håt. Hon bleb så himla fin!


Fina Carrie


Dans på the spot


Bordet vi hittade var reserverat..

..så vi rev itu lappen så vipps så var det ej reseverat längre=P


Det var en känd dj som skulle spela på Apartments så vi drog dit. Trevor Nelson heter han visst och jag har ingen aning om vem han är. Ida visste men hon vet ju allt inom sånt så är inte förvånad=P Väl där inne mötte vi Arron och hans kompisar men vi umgicks inte med dem utan vi tjejer drog ner på dansgolvet och dansade lite. Jag gillade inte alls musiken och där va väldigt konstiga människor där så hade inte alls lika roligt som de andra dagarna. Träffade ett gammalt ragg till mig så stod och snackade lite med honom vilket var trevligt. Dock blev han väldigt sur och konstig senare under kvällen men helt ärligt så bryr jag mig inte ett skit om det. Vem tror han att han är lixom. Ida och Anna gick hem väldigt tidigt men jag stannade med Carrie och Robyn. När de stängt drog vi hem till Carrie och hade efterfest. Eller man kan väl inte kalla det för efterfest direkt men där var folk iallafall. Carrie hade hittat en söt kille som hon hade med sig hem. De ska fortsätta träffas så håller alla tummarna att han är en bra kille och att han behandlar henne bra.

Trevor Nelson



Träffade Arrons roomate


Söndagen var det dags för en "sunday roast"på Rudis. Jag har ju berättat om det innan och har verkligen längtat. Vi hade bokat bord till 15.00 och det var jag, Ida, Anna, Carrie, Robyn, Paul och Joe som intog denna helt underbara maträtt.





Det var meningen att vi bara skulle äta och softa men efter vi käkat blev vi alla piggare och började dricka öl. Jag gillar ju inte öl vanligtvis men "sol" och "corona" gillar jag. Vi drack en hel del och hade roligt som sören. Arron och alla hans polare var osså på Rudis så där var bra stämning. Varför var det aldrig så när jag jobbade söndagar. =P



Bartendern i baren där jag har jobbat=P


Ehh ok?? hahaha












Efter Rudis bestämde vi oss för att gå upp på Longs bar i Old Town. På vägen upp hittade vi en maskeradbutik där de hade pyntat inför halloween. Robyn och Carrie skrattade så de nästan kissade på sig när de såg de här maskerna. Så mycket alkohol kan göra=P

Här är maskerna. haha scary va=P


På väg till Longs












Joe är helt jävla amazing som magiker. Man fattar ingenting.




Hur fan gjorde han detta lixom?


Riktigt god shot!






Jägerbomb är poppis även där.




Aliens! haha


Dricker cosmopolitans. Undrar vad som va så förbaskat roligt? haha




Harrison och Luke (Pauls bror) fick också vara med på en bild. Hotties;)




Sista dagen i England spenderade vi med Paul och Joe. Vi gick bort till Hyth road där jag bodde och visade dem mitt gamla hus och sedan tog de med oss till en park som låg inte så långt ifrån mitt gamla hus. Joe berättade en massa historia och det var jätte intressant. En härlig höstdag i bra sällskap. Senare på kvällen var jag inne på Rudis en sväng för att prata med Paul och Lyn. Jättekoj att se dem igen och blev så glad när de berättade att de saknade mig och Ted och att vi var de bästa "utländska" arbetarna de haft på Rudis. De sa att om jag någonsin ville komma tillbaka och arbeta skulle jag bara säga till och jag var mer än välkommen. Det värmer att man får beröm och speciellt av dem då jag verkligen jobba röven av mig när jag bodde där. Kul att ens arbete lönat sig lixom. Vid 10 tiden på kvällen kom Arron och hämtade mig. Vi åkte hem till honom och kollade på film och myste.

Mitt gamla hus=)


Minnen=)


1 miljon punds husen i Old Town. Fatta dyrt det är! det är mer än 10 miljoner svenska kronor för ett radhus. Helt INSANE!!!


Ekorrarna var i stort sett tama.


Mysigt eller hur




Fanns fåglar också


Anna, hittar du någon fisk?=P


Paul och hans cheese mage=P Han har gömt en påse chips under tröjan så nej han är ej gravid=P



Kom hem till Paul vid halv 2 tiden på natten och vi skulle upp kl halv 5 för att ta bussen klockan halv 6. Var helt död med endast 2 timmars sömn men det var det värt. Hela tisdagen gick åt till att resa hem och var inte hemma förrän halv 7 på kvällen. Lång dag men vi har verkligen haft skoj så att vi fick resa så många timmar gjorde inte så mycket när man tänkte tillbaka på de roliga stunderna.

Nu vill man bara tillbaka snart igen. Kommer sakna alla.

Förhoppningsvis så kommer de till oss snart men annars blir det till sommaren. Längtar redan!


Kommentarer
Postat av: ida

åhhh vad roligt! Bästa inlägget ever :)

Och det var MIN cheesy baby hhaaha!

2009-10-15 @ 19:05:16
URL: http://itsallaboutida.blogspot.com
Postat av: My

Vad roligt att läsa om ditt äventyr i england. Blir mycket roligare att läsa när det är bilder och lite text innan och efter som du gjorde=)

2009-10-15 @ 19:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0