green card

Sidan där jag kollar på alla serier har alltid massa olika reklamer och idag råkade jag klicka in mig på en. Det var inte ens meningen men iallafall så handlade sidan om hur man kunde vinna ett green card till Usa. Tänkte att det skadar väl inte att trycka in mitt namn och nummer och vara med. En rolig grej lixom.

När jag printat in allt och tryckte nästa kom jag till en sida där jag skulle betala. Jag läste inte en sutan skrattade mest och stängde ner rutan. Tänkte vad är detta för fejk sida som ska sno mina pengar och det va inte lite pengar det handlade om iheller. Typ 3000 svenska kronor. Vem bara slänger iväg det till ingenting.

10 min efter jag tryckt bort sidan ringer det från privat nr på min telefon. Trodde det va mamma så svarade lite kaxig mmmm. Då va det en snubbe från det företaget som började snacka med mig och ville punga ut mig på pengar. Han sa att chensen var 1 på 66 att jag skulle kunna få ett green card. Jag var trevlig mot han men skrattade lite åt honom och förklarade att javisst ville jag bo i Usa men att ge han 3000 kr bara sådär var inget jag var intresserad av. Då sa han att han skulle prata med sin manager och att jag skulle dröja kvar, efter ett tag kom han tillbaka och sa att han hade ett annat erbjudande till mig. Då ville han ha minst 1000 kr för att vara med i lotteriet i ett år. Försökte förklara för honom att jag fortfarande inte bara ger pengar till någon sådär över telefon.

Helt ärligt, tror de på allvar att man går på det? De får en att tro att det är så enkelt att få ett green card men så säger de ju självklart till alla.

Någon som vet hur allt sånt här funkar? med green card och grejer?


Kommentarer
Postat av: Martin

Hej, trevligt att du är tillbax och skriver igen ;)

Vilken sida kollar du serier ifrån?

2009-10-19 @ 23:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0