Lördagens roligheter

Efter jobbet åkte jag hem och duschade mitt hår. Har världens bästa balsam så älskar att tvätta det nu, innan var det bara jobbigt då det tog hundra år att borsta ut det när det var blött. Nu går det som en dans=)
Använder mig av Matrix sleek look som jag köpt av min duktiga frisör Pernilla

Nu när jag informerat er om denna väldigt intressanta grej som att jag tvättat håret ska jag fortsätta med vad jag gjorde resten av min lördagskväll. Kommer inte bli så mycket mer spännande än såhär dock men ibland får man faktiskt ha lugna och mysiga lördagar.

Körde iallafall och hämtade Ida då vi bestämt oss för att panta våra miljontals burkar och flaskor. Jag skiter i om folk tycker det är nördigt att panta flaskor men tänk på miljön;) Det är ju därför vi gör det. Eller inte, haha! Då jag faktiskt också tycker det är lite pinsamt drog vi ut på Maxi i Råå där de har en egen avdelning där man pantar, man behöver inte gå in i affären med 50 påsar. Blev ändå en 100 kr för mina burkar och 50 för Idas så vi kunde köpa oss en god middag för pantpengarna. Bloggade igår om vad vi åt och det blev riktigt gott. Förutom att Ida stekte köttet lite väl länge. Vill ha det lite sådär halvt blodigt men den va Well done. Gordon Ramsey hade blivit tooooooosig men det var gott ändå så gjorde inte så mycket=P

När klockan närmade sig 11 blev Ida trött och skulle gå hem. Jag blev ganska kinkig då jag hatar och vara själv och vad skulle jag göra ensam kl 11 en lördagskväll. Men förstod ändå Ida då hon skulle upp och jobba idag och sen ville hon ej gå hem den räliga vägen för sent. Tog med Kenzo och följde henne bort mot parken då jag kom på den smarta ideen att vi kunde ta min bil, hämta hennes saker så kunde hon sova hos mig och jag kunde köra henne till jobb idag. Ja, så fick det bli och väl hemma hos Ida skulle vi bara precis hämta lite kläder och smink. Slutade dock med att vi 1 timme efter springer hesa ut ur hennes lägenhet.

Det började med att Ida packat sin väska och är på toaletten, jag sitter i sängen med jacka och allt på mig när jag ser en stor jävla spindel springa över golvet. Både jag o Ida är LIVRÄDDA för spindlar så ni kan ju gissa hur det slutade. Ida vägrade att komma ut ur badrummet och jag stod upp i sängen. Jag såg till att spindeln satt stilla och då sprang Ida ut till vardagsrummet, då börjar den jävlen jaga henne. Hon upp på bordet skrikandes i endast trosor och jag skrattar så jag nästan gråter borta i sängen. Både av skräck men också för att vi egentligen är så löjliga. Men ni fattar inte hur stor och äcklig den här spindeln var. Den sprang till sist in i badrummet och då sprang jag ut snabb som en vessla ut i hallen och kastade in våra skor så vi sen kunde springa ut utan att bli jagad av mr Hugo. Tycker synd om Ida som ska komma hem till sin lägenhet sen. Ångest på hög nivå.


Väl hemma hos mig igen satte vi på en film som jag velat se ett tag. "Hes just not that into you" heter filmen och är baserad på boken med samma namn. Med svensk översättning heter den "dumpa honom" och jag tror alla tjejer sitter och skäms lite när de ser filmen. Man känner igen sig så himla mycket i mycket av det som sägs och görs. Tyvärr slutade filmen precis så som jag hoppats att den inte skulle göra. Den var ju så äkta ändå blir det happy ending. Så blir det inte i verkligheten så varför ska det vara det i filmen. Kolla på trailern, ni förstår precis vad jag menar.


Har egentligen bara en sak att säga; Män är från mars och kvinnor från venus.





Förstår inte hela grejen med att killar ska skita i att ringa eller spela svåra. Jag hade hellre uppskattat att killen skrev ett sms till mig där det stod att han inte är intresserad, han gillar någon annan eller han ville bara ha sex. Klart man hade blivit ledsen men det fan bättre än tystnaden. Tror alla kan känna igen sig i den ena karaktären i filmen. Man sitter och väntar på att han ska smsa eller ringa, kollar sin telefon hela tiden och börjar undra vad han gör som gör att han ej kan svara just då man messar eller ringer. Hemskt är det så nej jag föredrar sanningen även om den svider ibland.

Har förresten läst boken också och den är mer brutal än filmen och när man läst den känner man sig verkligen löjlig och skamsen.

Tror både boken och filmen är lite av ett wake up call till alla tjejer där ute. Borde dock va det till killar också som borde förstå att ärlighet varar längst!

Nu har jag skrivit en hel roman och ska snart tvätta så måste fixa min smutstvätt.

Ha en bra söndag ni som orkat läsa igenom hela detta inlägget=)


Kommentarer
Postat av: Nilla

Söte då ;) Visst är Matrix Sleek look det bästa som hänt! Utan det hade hela mitt hår trillat av efter alla underbara behandlingad det fått utstå ;)

Kram

2009-10-18 @ 20:39:35
URL: http://thisismenilla.blogspot.com
Postat av: Natta Jones - Mindfuck!

Hej! Tänkte fråga dig HUR pass bra Matrix Sleek är? Mitt hår tappar formen så fort jag kliver utanför dörren och jag tänkte kika om håret verkligen blir rakare och håller sig rakare med hjälp av detta balsam/shampoo? Svara gärna på min blogg :) Tack på förhand!



(Idag använder jag Gliss asia straight och det fungerar ganska bra, och jag har en frisörplattång så det enda som fattas är ett bättre shampoo antar jag)

2010-09-27 @ 22:46:37
URL: http://nattajones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0