14 år till salu

Har nu läst ut boken "14 år till salu". Väldigt hemsk och gripande bok som handlar om en tjej som blir våldtagen och sedan börjar sälja sin kropp.

Man äcklas när man läser om hur män äldre än hennes egen pappa ringer henne för att utnyttja henne och hon blir även slagen av vissa män.

Man har svårt att förstå hur hon tänker men hon kände att det var hennes fel att hon blev våldtagen och för att straffa sig själv sålde hon sin kropp för hon förtjänade inte bättre ansåg hon.

Jag fastnade ganska fort i boken och när jag inte vill sluta läsa en bok anser jag att den är bra. Då den är baserad på en sann historia tycker jag att den blir bättre än om det varit påhittat. Man tror inte sånt händer i Sverige men det är nog så nertystat för det är nog vanligare än man tror.

Tycker det är en bok som ungdomar på högstadiet och gymnasiet borde läsa obligatoriskt i skolan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Å den skulle jag vilja låna av dig..

Är ingen läsare men tror faktiskt att jag hade kunnat läsa den ;) Älskar sanna historier

2009-09-25 @ 21:42:48
URL: http://sofiespampe.blogspot.com
Postat av: Hilajna.

Har också läst den, man får gåshud när man läser hur vissa behandlar henne. Vissa med glasflaskor och vissa med galjer. Tänk att det finns såna svin utanför ens dörr, skrämmande.



Du gör verkligen grymt snygga naglar. Jag får nog boka en tid med dig. ;) Kram Helena.

2009-09-29 @ 22:06:41
URL: http://helenaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0