ingen bilmekaniker

Min pappa säger alltid till mig att jag egentligen inte borde ha bil vilket jag måste hålla med om lite. Tar ju inte direkt hand om min bil o vet knappt hur man fyller på olja.

Har märkt att bilen drar åt ett håll ett tag o igår när jag va o handlade o såg bilen från sidan såg jag att det var skit lite luft i ena däcket. Tycker ändå jag e duktig som tog tag i det o åkte till en bensinmack imorse innan jobb för att kolla. Brukar annars skjuta på sånt ett jävligt bra tag. Som min lampa fram behöver bytas o har behövts byta nu i flera månader o har sagt till mig själv jag måste ta tag i det men sen glömmer jag det. Men vet att det var problem att byta på min andra peueot så vet inte riktigt var jag ska vända mig. Iallafall så kollade jag in det lilla skjulet med luft o vatten o jag har aldrig pumpat däcken på en bil så jag vettefan hur jag skulle göra. Haha känner mig såå blond men det är dagens sanning.

Då min pappa jobbar precis brevid macken sprang jag in till honom, tror jag hade det lite i baktanke när jag körde till just den macken=P
Alla bara skrattade åt mig o sa att jag va faktiskt 25 år gammal o aldrig pumpat ett bildäck. Men nej jag har alltid fått hjälp med sånt, aldrig behövt göra sånt själv.

Fick dock hjälp av pappa så nu vet jag till nästa gång. Det va ju inte så svårt=)

Ringde faktiskt blondy igår för hennes kompis kan myk om bilar så han ska titta på den. Den e ju inte riktigt kry min lilla pärla. Hade behövt serva den osså. Inte gjort sen jag köpte den o det va i mars förra året. Ja, jag vet det är kasst men jag känner ingen som e duktig på bilar och det är så dyrt på vanliga bilfirmor så man drar sig ju sjukt myk för att lämna in dem där.

Kanske e så att det finns en bilmekaniker som läser min blogg som vill hjälpa mig för en billig peng?=P

Kanske skulle investera i en bok som denna=P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0