the letter!

En ansvarig på Boomerang har varit väldigt angelägen att få tag i min kompis för hon ansåg att det inte fick gå till på det sättet och jag tycker det är bra att hon vill höra min väns historia och jag hoppas hon gör något åt det när hon väl får det här mailet. Hon ville iallafall att min vän skulle skriva ett mail till henne om händelsen med hennes ord och även jag fick ta del av det mailet. Så bra skrivit av henne!

O ni som fortf tror att vi hittar på kan bara dra något gammalt över er. Detta är sanningen och jag ska göra allt i min makt för att hon ska få sin röst hörd och de jävla butiksansvariga ska få kicken. Eller iallafall en fet varning!

Här är mailet! LÄS!!!!


Hej ...,
Mitt namn är ... och det är om mig Annika skrivit i sin blogg. Förstår att du varit i kontakt med henne angående det som hände mig på intervjun. Självklart ska du höra det från mig. Så här kommer det.

Jag sökte jobb hos er på Boomerang i Helsingborg, bemöttes på ett väldigt bra sätt av en i personalen när jag kom in med mitt cv och blev sen helt överlycklig när dom hörde av sig och ville att jag skulle komma på en intervju.
Jag ville verkligen jobba hos er. Innan jag skulle gå till intervjun får jag några dagar tidigare höra att "nej gå inte dit dom är inte riktigt kloka" (alltså dom som skulle hålla i min intervju) Detta fick jag höra från två håll av folk som jobbat hos er en kortare tid tidigare. Men jag är en person som inte dömer någon efter lösa rykten utan vill skaffa en egen uppfattning om folk. Alla fungerar inte ihop med alla så är det bara.

Så jag kommer till intervjun med ett självförtroende på topp och jätte glad över min chans att kunna visa vad jag går för. Blir väldigt trevligt bemött av ... när hon kom men däremot väldigt nonchalant bemött av mannen som inte kunde ge ifrån sig ett leende under hela intervjun och verkade allmänt ointresserad. Allt började bra och jag fick berätta o mig själv och dom berättade om företaget.

Men sen börjar det, dom berättar att jag absolut inte är någonting dom egentligen söker. Jag uppfyller inga av de kraven dom egentligen ställer och inte heller har jag någonting som egentligen talar för att jag borde få jobbet. Efter att ha poängterat för mig otaliga gånger att "du är ju verkligen inte vad vi vill ha egentligen" känner jag mest, vad gör jag här? varför blev jag kallad till en intervju om jag inte är det dom vill ha? Blev även tillsagd att om det kommer någon annan tar dom den personen istället. Fine att dom tänker så men dom behöver absolut inte poängtera för mig att jag absolut inte är vad dom vill ha!
Kände mig riktigt riktigt fördummad i det läget.

Sen till det värsta, när ... säger till mig att "du är ju inte size mini direkt". Och NEJ, det är jag inte jag är helt normal. Har storlek Medium i kläder precis som största delen av sveriges befolkning. Alltså inte ens en vikt att kommentera i någon situation. Hur man som människa tänker när man slänger ur sig det till en ung tjej är helt ofattbart för mig. I vilken situation eller sammanhang man än använder sig av den repliken är det ALDRIG okej att påpeka någon annans vikt. För vad hade det med jobbet att göra?
Dessutom ska ni veta att när jag va 16 år drabbades jag av anorexi, jag va 176 lång och vägde 42 kg, DÅ va jag size mini och det är verkligen inte vackert. Hade jag fått den kommentaren för ett år sedan när jag var påväg att bli frisk hade jag fallit direkt och allt hade varit förstört igen. Nu är jag tillräckligt stark för att veta att size mini inte är något att sträva efter. Men jag fick fortfarande ett jäkligt hårt slag i ansiktet och började tänka att "så jag duger inte som jag är?"

Jag känner mig oerhört kränkt och ledsen över de kommentarer jag fick på intervjun.

Två dagar senare ringde dom tillbaka, jag fann verkligen inget intresse i att svara vilket jag inte heller gjorde. Jag tänkte, skämtar dom med mig? Först förklarar dom att jag inte har något dom söker, kommenterar min vikt och sen ringer dom endå tillbaka?

Detta är verkligen fruktansvärt och jag har mått jäkligt dåligt över dessa kommentarer. Jag kom dit jätte glad över chansen jag fick men gick där ifrån totalt nertryckt.

Jag skulle gärna vilja att du ber dom sluta ringa mig, jag är inte intresserad av att låta dom försvara sig eller säga att dom inte menade så osv. Skadan är redan skedd. Jag vill absolut inte ha något med dessa två att göra. Tack!


Mvh

...








Kommentarer
Postat av: Unik

De va bra skrivet tycker jag.....jag hoppas du kommer fortsätta blogg a om det så vi alla får reda på hur de hela slutar....och jag hoppas att tjejen förstår att alla e lika mycke värda...

2009-09-04 @ 17:18:51
Postat av: Catti Lang Unenge

Hej,

Tack för ditt mail. Jag beklagar verkligen detta. Det som du berättar om speglar inte på något sätt de värderingar som vi på Boomerang har. Vi kommer nu att gå vidare med detta internt inom företaget och ta en diskussion med berörda personer. Vi hör av oss till dig.



Vänligen Catti

2009-09-04 @ 17:52:56
URL: http://www.boomerang.se
Postat av: malin

Det var riktigt bra skrivit. Jag kan inte förstå hur man kan agera eller säga på det viset. Det är fullständigt oacceptabelt och ska definitivt inte förekomma! Jag hoppas inte att tjejen ger upp pga detta utan fortsätter på rätt väg.. Och som hon själv berättar om sin anorexi hon gått igenom så tror jag hon kommer klara det galant.. De som får veta kommer ju inte handla där i fortsättningen iaf, det är ju en sak som är säker.

2009-09-04 @ 20:25:39
URL: http://salsatjejen
Postat av: Pernilla

Tyckte det va riktigt bra att dom fick veta det som hänt!!

2009-09-04 @ 20:28:13
Postat av: josefina

Skitbra skrivet!

2009-09-05 @ 02:52:39
URL: http://josefinawinbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0