fredagsmys

Jag är ju som ni vet väldigt dålig på att uppdatera min blogg på helgerna så här kommer ett litet utdrag från min fredag.

Jag skickade iväg ett sms till Ida i torsdes o frågade om hon ville äta räkor och dricka lite vin på fredagen då vi båda va lediga i lördes. Inte allt för vanligt Ida är ledig en helg så man får passa på =P Då det inte direkt är livat i Helsingborg en fredagskväll går vi aldrig ut en fredag. Har nog inte varit ute en fredag på jag vet inte hur länge. Det är torsdagar och lördagar som gäller i denna tråkiga stad.



Iallfall så blev 2 till 4 när både Nina och Jossan joina oss. Hur mysigt som helst och detta borde vi göra oftare. Så skoj att träffa mina brudar och dricka lite vin. Eller det slutade med att det bara var jag o Nina som drack. Jossan körde och Ida gick på pencilin och för att bli friskare fortare är det likabra att låta bli alkoholen när man tar antibiotika.

Vi kollade lets dance, åt räkor och snackade MASSA skvaller. I like=P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

Att man inte ska dricka alkohol pga att man äter antibiotika är en myt. Alkoholen påverkar inte medicinens effekt. Anledningen till att myten har kommit fram är väl mer att är man sjuk ska man inte festa och dricka då ska man vara hemma och vila ;)



(Finns mediciner som man ska vara försiktig att blanda med alkohol men det kan man läsa sig till på FASS)

2010-02-09 @ 14:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0