gör ont i hjärtat

Inatt vaknade jag av att min bebeis hoppade ner på golvet. Normalt sett så hoppar han inte ner från sängen om han inte ska kräka eller något så jag hoppade ur sängen för att se att han mådde bra. Han stod bara där så jag la upp han i sängen igen.

Såg på honom att han mådde dåligt o tänkte han va kanske kräkig ändå så satte ner han på golvet igen. Då började han vingla och kunde knappt gå på bakbenen. Tänkte han kanske behövde vatten så tog ut han till vattenskålen men han ville ej ha. Han la sig bara ner o skakade. Tog upp han i min famn och hans hjärta dunkade riktigt snabbt och hans öron var bakåt och hans ögon var helt glansiga och rinniga.

Klämde igenom hans bakben för att se om han hade ont nånstans men han pep inte så la han i sängen och där låg vi i typ en timme sen somnade vi.

När vi vaknade imorse va det som inget hänt och han studsa ner från sängen när Ida plinga på dörren och lämnade Paris. Konstigt!!

Har ju dock hänt innan att han vägrat gå på bakbenen. Första gången hade han vätskebrist också så han fick vara 3 dagar på djursjukhuset. En ortoped kollade igenom hans bakben men de hittade inget.

Andra gången var julafton för 2 år sedan. Då var han helt normal och lekte med de nya leksakerna han hade fått fram tills pappa skulle komma o hämta mig. Då vägrade han gå på ena bakbenet. Han var inte sig själv den kvällen och låg bara i fotöljen och sov hela julafton. Skulle åka upp med han till vetrinären på juldagen men när vi vaknade va han normal igen och gick på benet igen.

Han stretchar ju VÄLDIGT mycket bakbenen och när jag va hos hundpsykologen med honom testade hon att göra akupunktur på honom men han stretchar fortf lika mycket och undrar om det inte har lite med det att göra att detta händer.

Man får så ont i hjärtat när man ser att ens bebis inte mår bra.

SÅ kan ju inte säga jag sovit många timmar inatt!!


Kommentarer
Postat av: Patricia Appelgren

http://dudas.blogg.se/2010/february/i-see-your-true-colours-thats-why-i-love-you.html#comment



vilken färg ska jag ha? :)

2010-02-16 @ 16:12:43
URL: http://dudas.blogg.se/
Postat av: line

min lilla pekingese hade också såna problem. tillslut blev hans bakben förlamande på en sekund typ och jag fick avliva honom. han vara bra 3 ynka år gammal... snyft

2010-02-16 @ 19:23:23
Postat av: Pernilla

naaaw lille busen då=( jobbigt när det e så man känner sig så sjukt hjälplös för man inte vet vad man ska göra och att dom inte kan tala om vad som e fel...

2010-02-16 @ 20:23:25
Postat av: Andrea

Hej Annika.

Gizmo fick diskbråk för några månader sedan i båda bakbenen. Det kan uppkomma över en natt som det gjorde på honom. Han blev totalförlamad och låg inne i en vecka. Är det allvarlig går de in och opererar detta. Man kan dock inte garantera att det aldrig kommer tillbaka då det är väldigt vanligt hos dvärghundar. Hade jag varit dig hade jag åkt upp till djursjukhuset och talat med Alexandra som är en av de skickligaste på diskbråk i Sverige. Hoppas att allt löser sig med lilla Kenzo. Sköt om er. Kram Andréa & Girre

2010-02-16 @ 21:18:47
Postat av: Anonym

Usch vad hemskt! Rös i hela kroppen när jag läste :,( hade en Keeshound som hade problem med höfterna dom hade liksom hoppat ur... hon fick äta smärtstillande O glycosamin eller hur de nu stavas! Hon fick tas bort när hon var 6 år :,( HOPPAS VERKLIGEN ATT HAN BLIR BRA! Ha de så bra kram Vicky

2010-02-17 @ 10:52:56
URL: http://vickysangel.blogg.se/
Postat av: Mia

Usch då! Lider med dig.. man vill inte att ngt ska hända ens bebis. Hoppas det blir bättre Annika.

pusspuss

2010-02-17 @ 13:51:29
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0