Svar på alla frågor!

Nu mina läsare ska jag ta och svara på alla era frågor. Blev en del ändå och det är superskoj att ni engagerar er=P

Är ni beredda? Här kommer svaren:

Jag undrar hur mycket det kostar att göra fransarna hos dig?
Allt som har med naglar, fransar och hårförlängningar vill jag gärna att ni mailar mig istället.
[email protected]

Vad är det för program du använt för att göra den coola bakgrunden?
Picasa, gratis att ladda ner. Bara att söka på google=P Använder även photoshop en del. Där jag gjort min header tex.

Vad är klockan?
Lite löjlig fråga men skrev ju att man fick ställa vilken fråga man ville så får väl ta o svara på den ändå. Klockan är halv 2 just i skrivande stund.

Hur gammal är kenzo-plutten?
Kenzo är 2 ½. Fyller 3 i November.

Vad jobbar du med? är du frisör eller var har du lärt dig att sätta i hårförlängningar?
Jag jobbar på en laserklinik för tunnhåriga. Sitter i receptionen och svarar telefon, bokar kunder men sköter även själva lasermaskinen (trycker igång den o sätter den rätt.)
Efter min nagel- och fransutbildning ville jag fortsätta utveckla mig så jag började med hårförlängningar. Lärt mig själv genom att titta mycket på internet och youtube. Även varit med en kompis som gått utbildning där hon visat hur hon gör. Funderar på att ta en utbildning just för att kunna få köpa hår från företag som endast säljer till utbildade. Även om det håret jag har är bra kvalite tror jag deras är ett strå vassare. Dock dyrare. Sen har de fler färger o välja på.
Ska inte skryta men fått väldigt bra respons från frisörer som sett mina förlängningar. Gladast var jag nog när Sofies frisör sa till henne att hon var tvungen att berätta för mig vilket bra jobb jag gjort o att hon ej kunde gjort det bättre själv. Skrev ett inlägg om det så läs här.

vilken är din favorit drink?
Jag måste ju säga en "annika". För er som vill testa så innehåller den razz, bananlikör, mjölk o grenadin. De får absolut inte vara för mycket bananlikör för då smakar den SKIT! Helst ska Jocke göra den=P Han som kom på den!

Gått kurs för hår/naglar?Var så fall?
Har ju precis svarat ang håret. Naglarna har jag gått utbildning. Först en distanskurs som jag hittade i England men trivdes inte med det gelet så gick en kurs hos min vän Chez som lär ut i märket Christrio och det trivs jag superbra med. Tunna och snygga naglar som håller!

Vad har du jobbat med tidigare?
När jag gick i skolan jobbade jag extra på Telegrafen som diskplockare och servitris. Mot slutet fick jag även stå lite i baren. Efter skolan började jag jobba på Ica Maxi i kassan. Trivdes inte alls så efter 1 ½ år drog jag till England. Jobbade som bartender och servitris i 6 mån. När jag kom hem jobbade jag extra på duvungarnas förskola för att sedan dra till Gran Canaria och säsonga 6 mån. Jobbade som bartender där också. Hade skitskoj men att dricka alkohol varje dag slet på ens kropp och jag drog hem. Väl hemma började jag jobba på Intersport på väla. Jättebra arbetskamrater men schemat sög och jag är lite mer social än att bara stå i en kassa o ta betalt. Fick jobb på ur & penn där jag stormtrivdes men det är en liten butik så hade endast 18 timmar och det klarar man sig ju inte på så fick söka vidare. Fick jobb på ett företag som heter Team Active som håller på med profilkläder och presentartiklar men det var inte alls som jag tänkt mig så jag slutade. Va lite extra på ur & penn efter det tills arbetsförmedlingen tvingade mig att praktisera. Va där dock i 2 veckor innan jag fick detta jobbet jag har nu.

Finns det nån speciell dekoration du tycker e rolig att göra?
Så länge det inte är vanlig fransk manikyr tycker jag det är skoj=P Glitter är roligt!

Vad e det tråkigaste med att göra naglar tycker du?
Filningen är inte ett dugg skoj o speciellt tråkig e den när man gör refils och det blivit för stora släpp. Tar ju sååån tid=P

Gjorde det ont att pierca (stav fel? =) handen?
Njae, det var ju inte direkt skönt men kan inte säga det va smärta jag ej klarade av. Gick ju någerlunda fort o de säger ju att ska man va fin får man lida pin=)

Vilka resor har du gjort?
När jag va liten var vi mycket i Turkiet. 5 ggr tror jag om jag inte tänker helt fel. Sen har jag varit på Kreta 2 ggr. En gång när jag va 10 år och nu i juni. England har jag ju bott i och även Gran Canaria. Just det, va i Bulgarien när jag 9. Min första utlandssemester, förutom Danmark och Tyskland då.

Vart skulle du vilja resa som du inte varit?
Jag har ju inte varit i Thailand ännu så det skulle jag jättegärna vilja. Skulle även vilja åka till maldiverna, helt underbara stränder!

Är du olyckligt kär?
Beror nog på hur man definerar den meningen. Inte så att jag är jättekär i en kille jag aldrig kommer få eller så men jag är ju inte lyckligt kär iheller så vet inte riktigt vad jag ska svara på den frågan. Har haft fruktansvärd otur med killar på senaste och varit lite heartbroken men väntar fortfarande på mr right. Var är du?=P hehe

Jag undrar var killen blev av som du åkte på semester med?
Jag o Jonas träffades i ett år men det blev inte så seriöst som vi kanske hade velat. De rätta känslorna fanns inte där och då kände vi det inte var lönt att fortsätta. Tyckte om han väldigt mycket och han kommer alltid vara speciell för mig men det var dags o gå vidare. Vi visste båda 2 att det ej skulle bli mer än vad det redan var och det var ej tillräckligt för att fortsätta träffas o bygga på något.

Du har nämt någon Jonas o Nicholas.. är det bara vänner eller flirt?!

Ang Jonas fick ni svar i frågan ovanför. Nikolas är en bra vän till mig. Man har alltid lika skoj med honom! Träffat han lite för lite i sommar men får bli ändring på det tycker jag=P

har du opererat något mer än näsan?
Om du syftar på skönhetsoperationer så nej. Har lagt in juverderm i läpparna men det är med sputor så ingen operation=P

Undrar om du är mer nöjd med näsan nu ett tag efter operationen eller om du fortf. är arg?
Jag är inte helt nöjd nej. Tycker inte den är helt rak och jag känner att har jag lagt pengar på att den ska va rak så ska den fantomen va rak! Ska dit på uppföljning i sept/okt så vi får se vad han säger då.

varför valde du just den hundrasen?
Jag såg rasen i tvserien "the nanny" och letade på nätet efter den. Tog superlång tid innan jag hittade rasen men när jag väl gjorde det bestämde jag mig för att en sån ska jag ha. Va och hälsade på en kennel och satte upp mig i kö. Jag var dock endast 19 år då så jag är glad att jag valde att vänta.
En pomeranian är en stor hund i litett format. Han behöver inte den motionen en stor hund behöver men klarar ändå att följa med på långa rundor. Lätt att ta med o lätt att sköta pälsen på. Perfekt för mig=)

Vilken kennel eller från vem köpte du kenzo?..hur mkt kostar normalt den hundrasen=)?
Köpte honom från en kennel i Oskarström som ligger lite utanför Halmstad. Jag betalade 15 000 för Kenzo men de är nog dyrare idag.

Om du skulle få vara en person för en dag, vem du vill, vem skulle du vara då?
Hmm svårt att välja EN person. Jag skulle vilja testa på att vara en superkändis iallafall. Se om man verkligen är lyckligare för att man kan köpa allt man vill ha. Den första jag tänkte på va Paris Hilton, just för att hon är ute i svängen hela tiden och gör massa roliga saker.

Om du va tvungen att offra ett av följande.. hörseln, synen eller talförmågan, vilket skulle du välja att leva utan, motivera..
Hörseln är jag nästan säker på att jag skulle offra. Att inte se vart jag går, min familj eller mina framtida barn går helt bort. Det är det viktigaste. När jag opererade stämbanden fick jag inte prata på 4 dagar och min röv höll på att spricka så därför kan jag inte ta bort min talförmåga. Då är jag ju inte Annika längre. Mina vänner vet precis vad jag snackar om. =P
Ibland hade det varit skönt att inte kunna höra. Man slipper all skitsnack och skrik=P Fast hade iof varit hemskt o aldrig kunna höra musik igen men väljer ändå hörseln.

Gjorde det ont att få fina läppar? Var det med sprutor? hur mycket kostade det?
Det var inte helt smärtfritt. Bedövningen tog inte på ena sidan av min läpp så då kändes det när hon satte i sprutorna men jag överlevde. Normalt sett brukar det ej kännas så bli ej rädda. Jag gjorde enbart läppkonturerna och det gick på 2100 svenska riksdaler=)

Lite mer interna frågor

När kommer du till jönköping?
Hehe Anna jag kommer till Jönköping när du har varit o hälsat på mig i Hbg=P Eller efter du följt med mig till England nu i september;)

när kommer du till LA?
Jag vill jag vill jag vill NU. Känns bara som det är så mycket att fixa och mycket pengar att spara. Då rabiessprutan tar minst ett halvår e det inte på minst 8 mån iallafall. Har lite mer frågor till dig Sara men vågar ej maila mer nu för du svarade ej på sista, du kanske tycker jag e skitjobbig=P haha


Hur kan du lämna mig och flytta till LA?????
Ida följ med istället!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Som sagt så har vi tid på oss att spara pengar då hundarna ska ha rabiesspruta först. Fattar du hur skoj vi skulle haft? Jag vet du e sugen.. kom igen våga! Får väl tjata som jag gjorde ang gc, o hur myk ångrar du det? Inte alls heller hur så sluta mesa nu drar vi=P



Så skoj det var med en liten frågestund! Får vi göra fler gånger eller vad säger ni??=P

Nu ska jag återgå till jobbet.

Hörs sen.. ciao...!!!!


Kommentarer
Postat av: sara moune

ops vilken tur du skrev de har for jag han nog last ditt mail i somne for de dar minns ja inte att ja fatt, ska svara pa de nu :) ps. klart du inte e jobbig

2009-08-17 @ 20:46:42
URL: http://www.saramoune.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0